eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawopolicjant proponuje badanie psychiatryczne przesluchiwanemu ;) › Re: policjant proponuje badanie psychiatryczne przesluchiwanemu ;)
  • Data: 2009-12-12 12:08:11
    Temat: Re: policjant proponuje badanie psychiatryczne przesluchiwanemu ;)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hfvv6d$jgr$1@node2.news.atman.pl...

    > jakiego
    >
    > Zlozylem skarge do RPO. Innej drogi chyba nie ma. Sad nie przyjal mojej
    > skargi bo nie bylem zatrzymany (bo nie dostalem protokolu, a policja nie
    > dostala od dyzurnego dyspozycji aby mnie zatrzymac)

    Dziwne, bo nie kojarzę sytuacji, w której dyżurny jekdnostki byłby władny
    wydać polecenie zatrzymania kogoś. No chyba, że sam wybiegnie z dyżurki i
    kogoś zatrzyma. Tę decyzję podejmuje zatrzymuhjący Policjant, chyba, że ma
    nakaz zatrzymania wydany przez sąd lub prokuratora, ale to zupełnie inna
    sprawa.

    > składania
    >
    > zarzucam, ze w PDOZ spedzilem 30h jak na logike mozna bylo golym okiem
    > stwierdzic, ze gosc nie ma obrazen. Niema obrazen ktore potwierdzaja jego
    > wersje nie ma zatrzymania. Nie ma mowy o tym, zebym sie ukrywal (adres
    > byl
    > znany), nie ma mowy abym mogl niszczyc dowody albo zastraszac swiadkow
    > (bo
    > cialo zglaszajacego bylo dowodem i byl na komisariacie). A spedzilem tyle
    > bo
    > nie bylo transportu (teraz PDOZ nie jest juz w kazdym KP tylko jest
> [...]

    Przyznam, że faktycznie dziwne. nie mam podstaw, by nie wierzyć, ale na
    Twoim miejscu już po pierwszych 15 minutach po zatrzymaniu złożyłbym skargę
    na zatrzymanie. Wówczas zasadność zbadałby sąd, a tu Policja musiała by
    okazać jakieś dokumenty potwierdzające istnienie w ogóle przestępstwa.

    > Idiota policjant przyjmujacy zawiadomienie nie podjal sie oceny czy
    > zawiadamiajacy mowi prawde. Golym okiem mozna ocenic czy ktos ma zlamany
    > kregoslup i czy jest uduszony. Gosc po obdukcji nie mial nawet siniaka !
    > Pomijam juz fakt, ze bylo ich 5 a ja sam.

    Tu akurat się nie dziwię, bo policjant nie za bardzo jest powołąny do oceny
    stanu zdrowia, choć faktycznie złamanie kręgosłupa czy uduszenie, to można
    stwierdzić gołym okiem.

    > Policjant powinien zastosowac zatrzymanie w uzasadnionym przypadku a nie
    > dlatego, ze ma takie widzimisie.

    Bez wątpienia tak powinno być. Dwa przypadki tak rażącego złamania prawa w
    stosunku do jednej osoby w krótkim okresie czasu moim zdaniem upoważniają
    już do poszukiwania "drugiego dna" w sprawie i żądania zbadania całej
    sparwy. NApisałeś do RPO - to dobrze. Jeszcze napisałbym prośbę o
    skontrolowanie sytuacji do włąściwego terenowo Komendanta Wojewódzkiego
    Policji. Bo jedna pomyłka mogłąby być jakimś tam statystycznym błedem -
    który oczywiście nie powinien się zdarzyć, ale ... . Druga w stosunku do
    tej samej osoby niestety - w moich oczach - świadczy, że coś tu może być
    nie do końca w porządku, a sprawa nie ma charakteru przypadkowości.