  • Data: 2003-11-28 10:20:11
    Temat: Re: policjant może wejśc lokalu bez nakazu ??????
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości
    news:hmdi91-mcu.ln1@ziutka.router...
    > To może zależeć od okoliczności poprzedzających. Akurat najbardziej sporny
    > w tych dyskusjach przypadek to masowe przeszukania np. akademików (w
    > pozostałych przypadkach pewnie pozwolenie jest). Przykładowo policja ma
    > nakaz na pokój nr 1. Udaje się tam z ekipą i stwierdza stado nielegalnego
    > softu (cóż za niespodzianka). Stwierdza też, że całość jest spięta siecią
    > a zasoby z pirackim softem udostępniane i obecne także na innych kompach w
    > sieci tego akademika. Nie daje się ustalić w sposób prosty zależności
    > komputer-pokój. Tak zresztą wyglądają typowe sieci lokalne.
> [...]

    Dobre pytanie. Nie wiem tylko, jaka jest podstawa prawna wynajmu pokoju w
    akademiku i jakie są jej warunki, a to może być kluczownym elementem
    układanki.

    Jednak nie zmienia to faktu, że nikt nie może stosować takich metod w
    stosunku do naszych domów. To że w internecie krążą piraci nie uzasadnia
    przeszukiwania mieszkań wszystkich użytkowników internetu na świecie, tym
    bardziej bez nakazu rewizji.
    To już czysty Orwell.

    Pzdr

    A.