  • Data: 2024-05-11 09:17:46
    Temat: Re: policja pomaga
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No zgadzam się tu z Robertem. Dlatego przy poprzedniej dyskusji
    > twierdziłem, że dobrze by było mieć możliwość połaczenia różnych
    > przypadków dla tego samego sprzedawcy. RObert wtedy twierdził, że tak
    > się dzieje na poziomie platform sprzedazy, wiec np. Allegro, i że z nimi
    > współpracują. Ale też to oznacza, że za pojedyńcze incydenty sprzedawcy
    > nie skażesz, a może on też działąć na innych platformach. Będzie tylko
    > odpowiedzialność z kc.

    W wypadku pojedynczych transakcji problemem jest RODO. Policja nie może
    sobie ot tak rejestrować osób, na które składają zawiadomienia. Dlatego
    dopiero, gdy w jednym przypadku udaje się wyłapać oszustwo, to później
    już łatwiej, bo dane są przetwarzane i kolejne jednostki po otrzymaniu
    zawiadomienia to widzą.

    Platforma sprzedażowa ma łatwiej, bo w ramach ubezpieczenia wiedzą, za
    kogo płacą. Mają interes prawny w przetwarzaniu. No i mniejsze jest
    podejrzenie o instytucjonalne traktowanie Policji.

    Również chodzi o fałszywe zawiadomienia przeciwko konkurencji. Albo
    wymuszanie uległości, bo ktoś po zakupie zobaczył, że rzecz można taniej
    gdzie indziej kupić. Albo nie doczytał, że to czerwone, a chciał
    zielone. Tu platforma sprzedażowa jest lepsza, bo widzi, czy żalący się
    mają jakieś powiązania pomiędzy sobą.

    Co więcej platforma składa zawiadomienie do domniemanej siedziby
    działania sprawcy, a nie do losowych jednostek z miejsc, gdzie paczka
    nie doszła. To policjanci z tej jednostki często znają delikwenta i
    wiedzą - przykładowo - że pracą, to on się nigdy nie skalał. Wiesz, jak
    nagle osoba żyjąca z przekopywania ogródków i pisania wierszy zaczyna
    handlować ciągnikami, to jest powód do niepokoju.
    --
    (~) Robert Tomasik