    Subject: Re: policja pomaga
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <362LE.390680$Kf5.132267@fx14.ams1> <qdidt2$r18$1@node2.news.atman.pl>
    <bp3LE.285355$ys.191973@fx10.ams1> <qdindm$76c$1@node2.news.atman.pl>
    <UE6LE.397274$h5.32033@fx23.ams1>
    <5cfe5f5b$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cfeb46c$0$17342$65785112@news.neostrada.pl>
    <yMCLE.418424$_R1.139322@fx05.ams1>
    <5cff773c$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cffdc30$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cffe8aa$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cfff285$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cfff6e4$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d007dd3$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d00e7ff$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d014361$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d020a37$0$17360$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Thu, 13 Jun 2019 20:00:35 +0200

    W dniu 13.06.2019 o 10:30, J.F. pisze:

    > Zadzwon do oddzialu i spytak gdzie sie zglosic :-)

    Zapytają o skierowanie;)

    > Bo ja wiem ... SOR to tylko nazwa.

    Nie tylko.

    > Wchodzisz do tego pierwszego - jest "rejestracja" , obok jak pisalem -
    > stanowisko lekarza rodzinnego, ktory moze wypisac skierowanie ... sam
    > juz nie wiem - do szpitala, czy na SOR.

    No więc nie piszesz o SOR.

    > Skoro lekarza na SOR sciagaja z oddzialu w razie potrzeby, to co za
    > roznica czy sciagna go w celu przyjecia pacjenta ?

    To odwrócę pytanie. Skoro na SOR ściągają lekarza, to co za różnica czy
    nie ściągną go na kawę (albo flaszkę)? Skoro katetki i tak jeżdzą po
    mieście, to co za różnica czy nie będą woziły nowobogackich jak u
    ruskich. Różnica jest taka, że SOR to specyficzny twór służący
    specyficznemu celowi. I umieszczono to nawet w nazwie. NIe służy on ani
    planowym przyjęciom ani wystawiania certyfikatów zdrowego aresztanta.

    > No i kolejna sprawa - majac skierowanie do sprawy mniej pilnej, sprobuj
    > sie umowic na przyjecie.
    > Nie da sie telefoniczne - prosze przyjechac, stawic sie w tej
    > rejestracji/SOR, przyjdzie lekarz, oceni, wyznaczy termin przyjecia ...

    Cały czas po prostu nie wierzę, że ze skioerowaniem idze się na SOR.
    Widzę, że używasz SOR i rejestrację zamiennie, a tak nie jest.
    Przynajmniej w normalnych szpitalach. Choć znając naszą służbę zdrowia
    niewykluczone, że oprócz normalnych są i pojebane;)

    > Ale to sa "ich" pieniadze - nie chcesz ryzykowac, wydaj swoje :-)

    Już raz zapłaciłem. Mydło i strajtaśmę też mam swoją przynosić?

    > Jakas tam "ekonomia leczenia" tez moze obowiazywac.
    > Ze np po co robic bakteriogram, skoro na 95% po tygodniu popularny
    > antybiotyk sobie poradzi ... albo nawet organizm sam sobie poradzil.

    W ten sposób to można sobie sporą część diagnostyki darować. I
    profilaktyki. Ogólnie nieekonomicznie jest jak ludzie za długo żyją.
    Najlepiej byłoby jakby przeżyli tylko najsilniejsi...

    > A jeszcze wez pod uwage, ze czesto za te antybiotyki placisz Ty, to co
    > im zalezy :)

    W szpitalu zawsze za leki płaci szpital.

    Shrek