  • Data: 2004-08-28 22:40:22
    Temat: Re: policja po cywilnemu
    Od: "Bogen" <Bogen07@tnij_to_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości
    news:cgqu2c$v2t$1@news2.ipartners.pl...
    > Bogen wrote:

    > OK, uzasadnij mi konieczność 'położenia' kontrolowanej osoby.

    Z posiadanych przez policjanta informacji wynika ze osoba dopuscila sie czynu
    zabronionego z uzyciem broni lub innego niebezpiecznego narzedzia ktorego uzycie
    moze zagrozic zyciu lub zrowiu czlowieka.

    > Ja bym
    > rozumiał, gdyby policjanci działali w pojedynkę - ale coś takiego jest
    > raczje niedopuszczalne. Patrol solo? Głupota. Dla mnie sam pojedynczy
    > policjant jest już lekko podejrzaną sprawą.

    Tu poraz kolejny pokazujesz nie nie masz pojecia o pracy policji.
    ZARZĄDZENIE NR 494 KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI z dnia 25 maja 2004 r. w sprawie metod
    i form wykonywania zadań przez policjantów pełniących służbę patrolową

    § 2. Przez użyte w zarządzeniu określenia należy rozumieć:

    służba patrolowa (patrolowanie) - wykonywanie zadań służbowych przez policjanta lub
    grupę policjantów w patrolu pieszym lub z wykorzystaniem środka transportu służącego
    do przemieszczania się w określonym rejonie zagrożenia, na wyznaczonej trasie
    patrolowej lub w określonym miejscu zagrożonym

    Pewnie nie zauwazyles ( nie wiem w jak duzej miejscowosci mieszasz) ale od jakiegos
    czasu w duzych miastach policjanci pelnia sluzbe w pojedynke.
    Chodza sami i jezdza samochodem sami.
    Zreszta dzielnicowi zawsze chodzili sami.

    W takiej sytuacji w przypadku podejrzenia ze zatrzymywana osoba moze posadac bron
    lub{............} policjant dziala bardzo stanowczo i min kladzie takiego pana na
    ziemi.
    Czy to Cie dziwi?
    Wyprzedzajac Twoja nastepna wypowiedz powiem,ze nie zawsze jest mozliwosc wezwac
    wsparcie, nie zawsze wzywani do asysty policjanici dojada na czas. W takiej sytuacji
    moze sie zdarzyc ze pojedynczy policjant bedzie musial podjac interwencje.

    > A jak jest ich dwóch - jeden ubezpiecza, drugi kontroluje. Nie ma
    > potrzeby poniżania potencjalnie niewinnego obywatela.

    Teoretycznie tak.
    W praktyce bywa roznie.

    > Poza tym te rozporządzenia, na które się powołujesz, wyraźnie mówią, że
    > polecenia muszą być zgodne z prawem. Nieuzasadnione polecenia (np.
    > walania się po ziemi) są sprzeczne chociażby z Konstytucją.

    Ok. Jesli kiedys w przyszlosc czego Ci nie zycze policjant wyda Ci polecenia
    polozenia sie na ziemi a Ty tego nie zrobisz miej pretensje do samego siebie jak Ci
    policjant pomoze sie polozyc.
    Oby Ci sie nic nie stalo.
    Strasznie sie uczepiles tego kladzenia na ziemie.
    Oczywiscie masz racje. Policjant musi dzialac zgodnie z litrera prawa.
    Nie przypuszczam aby policjanci( ja takich nie znam) " kladli " sobie na ziemi ludzi
    ot tak. dla przyjemnosci.
    Nawet jesli jakis policjant bedzie robil to bez uzasadnienia, z przyczyn o ktorych
    Ty nie bedziesz wiedzial a on bedzie przekonany ze robi dobrze to nie wydaje Ci sie
    ze JEST BARDZO RYZYKOWNE WDAWAC SIE Z NIM W DYSKUSJE?
    Nie chodzi mi oczywiscie o konsekwencje prawne ale raczej zdrowotne.
    Jesli przeczytales podane przezemnie akty prawne to juz zapene wiesz jakimi srodkami
    dysponuje policja i kiedy moze ich uzyc.
    Jest tam cos min o sile fizycznej i zmuszeniu do wykonania polecenia prawda.
    Pozniej juz do naruczenia nietykalnosci cielesnej niedaleko, a za tym ida juz
    wszyskie SPB.

    > Ale zatrzymaniem zdaje się nie jest, prawda?

    Zatrzymanie jest czynnoscia procesowa.

    > Hipotetyczna sytuacja - ukradli babie torebkę, goniono dwóch biegnących
    > (osobno) ludzi, dogoniono obu, obu wylegitymowano, obu przeszukano,
    > jeden miał torebkę, a drugi zeznał, że biegał dla zdrowia.
    >
    > Ilu zostanie zatrzymanych? Tylko jeden, prawda?

    Bezsensu przyklad.
    Piszesz ze " ukradli" torebke.
    Czyli jedna osoba ukradla, dwie czy nie wiadomo.?
    Wszysko zelezy od okolicznosci.
    Jezeli bedzie definitywnie wiadomo ze tylko jeden ukradl zostanie tylko on
    zatrzymany.
    jesli nie obaj.
    Ten drugi moze sobie wszysko mowic.

    > Nie. To już będzie nieuzasadnione poniżanie i jako takie jest nielegalne.

    To Ty nie wykonuj takich polecen i wal, bij sie z policja.

    > O, jakby jakiś policjant żądał ode mnie położenia się na brudnej ziemi,
    > to na pewno byłyby problemy -

    Problem mialbys Ty gdybys tego nie zrobil, moze dopiero pozniej problem mialby
    policjat, zakladajac ze nia mialby podstaw do takiego zachowania.

    > na początek zazrzędziłbym zwierzchnika
    > tego policjanta na śmierć ;) (a potrafię być upierdliwy :) )

    Aaa to inna sprawa czy zrobil to zasadnie czy nie i jakie poniesie konsekwencje.\
    Skarge zawsze masz prawo zlozyc.

    pozr
    bogen