  • Data: 2024-08-21 13:55:31
    Temat: Re: policja namierza
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.08.2024 o 01:06, J.F pisze:

    > Google hasła nie potrzebuje.

    Rozwiniesz?
    Twierdzisz, że jeżeli udostępnię wifi w swoim telefonie, ustawię hasło
    (nie da się z pustym hasłem - przed chwilą sprawdziłem), to ty swoim
    telefonem połączysz się z moim wifi, bez znajomości tego hasła i
    będziesz mógł używać przeglądarki google?

    > Kto wie, co tam leśniczy wymyślił, moze i bez hasła.

    To by musiał być wyjątkowy zbieg okoliczności, że trafisz na wyjątkowo
    tępego leśniczego, który puszcza w las wifi bez zabezpieczenia.

    > Ewentualnie ... były takie sieci operatorów, dające internet przez
    > wifi w ich routerach.

    Ale to było osobne wifi, a nie moje "domowe". Dwie różne sieci wifi w
    routerze od operatora. To po pierwsze.
    Po drugie (jeśli dobrze pamiętam), to do Wi-Free UPC i tak musiałeś się
    zalogować w urządzeniu mobilnym loginem użytkownika UPC i hasłem.

    > Samo wifi było bez hasła, autoryzacja była
    > dalej.
    > Podobnie bywa w hotelach, galeriach handlowych, szpitalach ...

    No więc właśnie. W recepcji hotelu dostajesz hasło, a np. na lotnisku
    możesz dostać dostęp do sieci logując się kontem fejsa, czy googla.

    > haha, w
    > lesie przy bagnach :-)

    W leśniczówkach mają jak na lotniskach?

    (...)

    > Ciekawe. 3G nie ma być do likwidacji?

    Widać tam cywilizacja dociera z opóźnieniem.

    > Ale czemu nie działało? Sygnał 5G/LTE był taki słaby, ze transmisja
    > nie działala, czy raczej byłes w zasiegu nowoczesnego BTS, tyle ze
    > jakos niekompatybilnego?

    Pojęcia nie mam.
    Mogłem dzwonić i odbierać rozmowy, a transmisji danych nie było.
    Dopiero po przestawieniu na "Tylko 3G" była.

    > Ale 5G/LTE powinno głos transmitowac po tym samym kanale co i dane.

    Nie wiem, nie znam się.
    Spekuluję, że tam nie było 5G/LTE, a tylko 3G, więc przy ustawieniu w
    telefonie "5G/LTE/3G/2G (automatyczne połączenie)" telefon do rozmów się
    łączył z 3G, a do transmisji prawdopodobnie szukał sieci 5G/LTE i jak
    nie znalazł, to już 3G nie szukał, choć w/g ustawienia powinien, więc
    transmisji danych nie było.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr