  • Data: 2024-08-14 10:46:57
    Temat: Re: policja namierza
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 13 Aug 2024 15:14:22 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ogarnij, że to, skąd bierzesz pozycję ne ma żadnego związku z układem
    > odniesienia.

    Zaraz zaraz - bo teraz to nie rozumiem, o co Ci chodzi.

    Mam telefon z GPS (amerykańskim), czy inny prosty odbiornik - pozycję
    pokazuje zgodnie z WGS84.

    Mam odbiornik Glonass, na rynek rosyjski - to być może pokazuje w/g
    Pulkowo 42.

    Mam telefon dwu czy wielosystemowy - a to prawie pewny jestem, ze
    współrzędne Glonass przelicza na WGS84.

    Mam jakis bardziej zaawansowany odbiornik, garmina turystycznego, czy
    geodezyjny ... a to nie wiem co pokaże.

    Dziewczyna miała telefon, prawdopodobnie androida lub iphone.
    To w czym problem ?

    > W jakim sensie się zmieniają?

    Głebokie robi się płytkie, płytkie głebokie, suche mokre,
    mokre suche ?

    > Wiele osób - jak Ty - nie ogarnia w ogóle tego tematu. Mapy turystyczne
    > wydają agencje reklamowe. Jak przygotowują kolejne wydanie, to często
    > dorysowują "od ręki" nowe drogi zbierają oferty od firm, które chcą, by
    > się znalazły na mapie i drukują. W moim mieście wiele lat tem "walnęli"
    > się na takiej mapie i plany miasta mają nowe ulice, ale tę starą cały
    > czas z błędem.

    No nie wiem, czy tak agencje. Może i wydają, ale chyba mają jakiegoś
    speca od map. Jest też pare firm, które w mapach się specjalizują.

    > GARMIN.

    a który konkretnie?

    > JAkie inne? Od czego inne? Po prostu przelicza na odpowiednie,
    > które ustawisz.

    oprócz współrzednych geograficznych, tzn szerokości i długości,
    w użyciu są jeszcze inne. np obowiązujący u nas Państwowy Układ
    Współrzędnych Geodezyjnych 2000, UTM, itp.

    > Zależy, o jakiej dokładności mówisz. Do większości zastosowań zapewne
    > masz rację.

    Smiem twierdzić, ze w 99% bedzie to ok 10m.
    do znalezienia dziewczyny chyba wystarczy,
    nawet jak jest nieprzytomna i schowana pod paprociami.

    Możesz ją poprosić o drugą.

    > A to jeszcze dodatkowy temat. Systemy ratunkowe przesyłają adresy. W
    > mieści to niezły system, ale na wsi, jak masz wypadek i idzie komunikat
    > SOS, to dociąga do najbliższego adresu - to może być inny powiat.

    O ile pamietam lekturę rozporządzenia, to i współrzedne mają tam być.
    Jak dokładność mają kilometrową, to raczej bez znaczenia w jakim
    układzie :-)
    Ale chyba jakis jest wymagany?

    > Żaden nie przekłamuje.

    "Przekłamują" w sensie przeliczenia na różne układy współrzędnych.

    > Nie mam pojęcia. Dlatego też używam odbiornika, a nie telefonu.

    No to widzisz - ja też nie mam pojęcia, dziewczyna nie ma pojęcia,
    policjant ze smartfonem nie ma pojęcia, wszyscy używamy WGS84,
    i trafiamy w punkt, na ile błąd pomiary pozycji pozwoli.

    > Mówię o każdym odbiorniku

    Miałem, nawet chyba mam jeszcze, odbiorniki z Bluetooth, bez ekranu i
    map. Do czego mają przyciagać?
    Mam kilka aplikacji mapowych na telefonie, chyba żaden tego nie ma.
    Google maps być może ma, ale to nie wiem jak wyłączyć :-)
    GM szlaków raczej nie zna, to jakby miał przyciągnąć?

    Miałem/mam kilka "nawigacji" do samochodu.
    Też szlaków nie znają.

    Bywa jeszcze w odbiornikach "tryb samochodowy" - nie raportuje
    drobnych zmian pozycji, zakładają, ze jak samochód stoi, to stoi, a
    nie pełza po okolicy.

    > Są mapy tzw. wektorowe.

    No i geoportal, czy też "zasób geodezyjny", takie dane ma.

    > To nie o siłę sygnału chodzi.

    Siłe też. Bedzie jeden kierunek zasłonięty przez ciało, to nie wiadomo
    czy złapie satelity z tego kierunku, może też odbiór przerywać.
    Poza tym rośnie szansa, ze złapie jakies odbicie, a to parę metrów
    różnicy.

    J.