  • Data: 2006-08-28 12:50:29
    Temat: Re: policja, deptak, uprawnienia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik ""Michał \"Kaczor\" Niemczak"" <k...@N...atn.pl> napisał w
    wiadomości news:ecth4t$kku$1@news.onet.pl...

    > Pytanie brzmi: Czy w świetle prawa pojazd policji może (oczywiście bez
    > sygnalizacji dziękowej i świetlnej jako pojazd uprzywilejowany) łamać przepisy
    > ruchu drogowego (w skrócie "mając gdzieć zakaz ruchu") oraz "wpieprzając" się
    > na deptak całą szerokością pojazdu (oczywiście tempem "patrolowym") zmuszając
    > tym samym pieszych do uciekania na trawę - brak miejsca obok mijającego
    > pojazdu. Jak z tym walczyć i gdzie to zgłosić? Czy jeśli trafię na takiego
    > barana mam prawo nie zejść mu z deptaka i wysłać go "na drzewo"?

    Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na postawione przez Ciebie pytanie.
    Generalnie w opisanym przez Ciebie przypadku radiowóz nie powinien wjeżdżać w
    ten deptak. Ale istnieje cały szereg przypadków, gdy można tu zastosować stan
    wyższej konieczności. A co do walki, to można napisać skargę. Przełożony tych
    policjantów to wyjaśni. Tylko zapisać numer rejestracyjny, by było wiadomo o
    kogo chodzi.