  • Data: 2010-11-27 12:09:37
    Temat: Re: podsumowując...
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (11/27/10 12:36), Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ale tylko o ile porównujemy z bieżącą stawką opłat eksploatacyjnych,
    > a nie tą po podwyżce, która niechybnie nastąpi (jeśli zarząd nie
    > ściagnie tych pieniędzy skąd indziej).

    Tak by było, gdyby pieniądze z "czynszu" za blok A mogły pójść na
    utrzymanie bloku B. A słyszałem o tym że nie mogą.

    > Przecież nikt inny nie musi poskładać się na koszty, jak sami spółdzielcy!

    A jeżeli nie mogą, to wtedy przy podwyżce czynszu - jest to gra o sumie
    zerowej, bo zostanie on tylko o tyle podwyższony o ile trzeba na
    utrzymanie bloku A. Powiedzmy o 10zł na mieszkanie.

    Zaś jeżeli te pieniądze za najem zostaną wyprowadzone "innym kanałem",
    to wtedy czynsz zostanie podwyższony o 10zł na mieszkanie minus jakaś
    kwota, która może być mniejsza od 10zł bo np. część niej zostanie
    wtopiona w blok D. Albo w jakieś inwestycje spółdzielni. Albo w gazetkę
    spółdzielczą. Albo w coś jeszcze innego...

    Czyli reasumując - płacimy wszystko w czynszu - jest gra o sumie zerowej
    w zakresie jednej nieruchomości, płacimy w osobnej opłacie - gra o sumie
    zerowej w zakresie całej spółdzielni.

    p. m.