    From: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: podstawka w samochodzie >36 kg
    Date: Fri, 06 May 2011 17:51:27 +0200

    > czy też może twoja latorośl odbiega od normy.
    Nie odbiega. Może chociaż popatrz na te wykresy ze zrozumieniem.
    A nawet jeśli by była poza górną linią, to nie odbiega od normy bo
    takiej nie ma. To są tylko prawdopodobieństwa "gabarytów" nie określają
    żadnych norm.

    > Są one wynikiem badań setek, jeśli nie tysięcy dzieci.
    Tak, warszawskich :)

    > Gabaryty przeciętnego człowieka zmieniają się znacząco może co 30 -50
    lat.
    Nieprawda. Ostatnio stosunkowo mocno urośliśmy i utyliśmy.
    "Znacząco" i "statystyka" to dwa rozbieżne pojęcia. Jak jeden ma 10 a
    drugi 90 to średnio mają 50. Tak samo jeśli jeden ma 49 a drugi 51. A
    dla jednych znacząco to 1 a dla innych 40.

    > Obrażanie się na takie statystyki jest co najmniej... dziwne.

    Nie obrażam się na te _statystyki_. Tylko chyba ich nie rozumiesz.
    Siatka centylowa pokazuje tylko statystyczny rozkład wzrostu/wagi dla
    konkretnego wieku. Na tym akurat wykresie są wartości od 3% do 97%, co
    oznacza, że w sumie 6% populacji (czyli mniej więcej co 15 dziecko)
    wykracza powyżej lub poniżej.
    I Ty mi mówisz chyba, że ok. 6% dzieci nie jeździ samochodami i to ja
    się doszukuje spisków. Nie. Pytam po prostu jak jest w rzeczywistości
    lub jak powinno być. Dalej OT.

    Krótko i na temat, czy dziecko:
    - powinno jeździć bez podstawki bez zezwolenia
    - powinno jeździć bez podstawki po indywidualnym zezwoleniu (raczej
    nieprawdopodobne, bo kto to miałby wystawić)
    - powinno używać podstawki przeznaczonej dla >36 kg (nie do kupienia)
    - używać podstawki <36 kg niezgodnie z przeznaczeniem (co w przypadku
    wypadku?, kto odpowie?, może ubezpieczyciel odmówi wypłaty odszkodowania
    bo dziecko nie było właściwie zabezpieczone?)

    Kilkadziesiąt tysięcy już chyba przerabiało ten temat, więc jak to
    powinno wyglądać?

    --
    Krzysztof