    From: JK <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: podstawka w samochodzie >36 kg
    Date: Fri, 06 May 2011 16:59:02 +0200

    W dniu 2011-05-06 12:11, Krzysztof Jodłowski
    pisze:

    > A co mają teoretyczne siatki centylowe do
    > rzeczywistych "gabarytów" dziecka? I czy ja
    > coś mówiłem o spiskowaniu? Paranoja jakaś.
    > Pytam o rzeczywiste rozwiązanie
    > prawno-techniczne.

    A ja ci odpowiadam. Na to co raczyłeś wyciąć
    ze swojego własnego postu. "W Polsce wszyscy
    chyba udają, że ich dzieci nie mają więcej niż
    36 kg."

    Podaję ci na tacy sposób sprawdzenia, czy
    rzeczywiście *wszyscy udają" czy też może
    twoja latorośl odbiega od normy.

    Siatki centylowe podają *przeciętny* wzrost i
    masę ciała dziecka określonej płci w
    określonym wieku. Na podstawie takich danych
    statystycznych tworzy się określone przepisy
    (a przynajmniej mam taką nadzieję). I wcale
    nie są one jakieś teoretyczne. Są one wynikiem
    badań setek, jeśli nie tysięcy dzieci.
    Dwanaście lat od momentu opublikowania to
    pikuś. Gabaryty przeciętnego człowieka
    zmieniają się znacząco może co 30 -50 lat.

    Obrażanie się na takie statystyki jest co
    najmniej... dziwne.

    JK