    From: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: podpis niebieskim długopisem - ciekawa teoria
    Date: Sat, 22 Jan 2011 09:44:23 +0100

    W dniu 2011-01-22 02:14, Paulina pisze:
    > Spotkałam się z ciekawą teorią:
    > pism urzędowych nie należy podpisywać kolorem czarnym, aby można było
    > odróżnić oryginał od kopii
    >

    > Oczywiście jest to absurdalne i nie wierzę, aby aby kolor długopisu był
    > w jakikolwiek sposób unormowany prawnie i sądzę, że co najwyżej jest to
    > zwykła wygoda aby taki urzędnik musiałby się mocno wysilić, by to
    > odróżnić oryginał od kopii (oczywiście pomijając istnienie kolorowych
    > kser i drukarek).

    witam,

    dodam tak jako ciekawostke: podczas przygotowania dokumentow
    wymagajacych podpisu przy sprzedazy poza granice UE wymagany jest podpis
    niebieskim kolorem, w przeciwnym wypadku urzedy celne np w Argetnynie,
    czy Brazyli nie zezwola na wprowadzenie towaru do ich kraju

    nie wiem czy jest to uwarunkowane jakimis prawami, ale jest wymagane
    przez wspomniane powyzej kraje,

    pzdrw