eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu" › Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony
    nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Date: Mon, 10 Oct 2022 18:46:43 +0200

    On Fri, 7 Oct 2022 17:03:00 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ale nie da się poznać stanowiska procesowego uczestnika zdarzenia, bo on
    > nie jest świadkiem. Pamiętasz, że policjanta w Koninie, to w ogóle przez
    > rok nie przesłuchiwano? Bo właśnie nie można było go jako świadka
    > przesłuchać, a zarzuty musiały wynikać z opinii biegłego.

    No jak to - to juz nie da sie postawic zarzutów z d*, a potem sie
    zmieni?
    A matkom to jak stawiano bez opini bieglego?

    A we Wroclawiu jak bylo? Bo opinia negatywna - tzn nie obciaza
    funkcjonariuszy, a zarzuty jakies postawiono.

    > Bo uznano, ze nie doszło do przestępstwa.

    Czyli bezpodstawne zarzuty?

    To czemu najpierw nie uznano - na podstawie opinii bieglego :-)

    > Mam nadzieję że żadna, bo on akurat to dobrze zrobił.

    Raz, drugi - moze i tak.
    Ale jak co chwila stawia bez podstaw to chyba kara mu sie nalezy.

    Albo choc zarzuty mu postawic - za 10 lat sie uzna, ze nalezy umorzyc
    :-P

    > Nie wiem, co tam się wydarzyło. Przesłuchali ją w charakterze świadka?

    > Ale w bójce brało udział 3 osoby. A z ofiarą, to cztery.

    Tak tak - nie pierwszy raz mylisz pobicie z bójką, ale moze mozna i
    tak.

    > Moim - i wielu prawników - zdaniem nie. To nie ma sensu, bo tych zeznań
    > nie odczytuje się w sądzie. Po za tym tworzysz sytuację, że potencjalny
    > podejrzany jest zobligowany do mówienia prawny i być może tym samym
    > obciążania siebie, podczas, gdy jeden z kanonów prawa od czasów
    > rzymskich mówi, że nikt nie ma obowiązku sam siebie oskarżać.

    No ale chcesz jakos ustalic co sie stało.
    Rozpytanie to nie przesłuchanie?

    Poza tym przeciez pouczasz swiadka, ze nie musi odpowiadac na pytania,
    jesli moze sie obciazyc.

    > Przy czym ten podział, kiedy można, a kiedy nei jest bardzo "cienką"
    > linią i w niektórych wypadkach wiele zależy od tej osoby, która
    > podejmuje decyzję. Przesłuchanie w charakterze podejrzanego daje osobie
    > przesłuchiwanej prawo do składania wniosków dowodowych (jest stroną
    > postępowania), pozwala na odmowę składania wyjaśnień czy uczestnictwo w
    > pozostałych czynnościach procesowych - w tym zadawanie świadkom pytań.
    >
    > Świadek tego nie może.

    > No widzisz. Dlatego stawia się zarzut i słucha wyjaśnień.

    Bierzesz łapówki. I wyjasniaj teraz, ze nie :-P

    > Znajdź mi w kpk instytucje zarzutu bez wskazania osoby :-)

    No to wlasnie o to chodzi - skoro jest "sledztwo w sprawie",
    to widac bez osoby, i bez zarzutu.

    > Rozwiniesz to pytanie?

    Nie postawiono zadnych zarzutow. Czyli w ... "śledztwie" ustalono, ze
    zarzuty sie nie należa.

    No ale jakze to - śledztwo bez zarzutów?
    Tak sie przeciez nie da - w/g Ciebie.

    > Domownicy, czyli te osoby, co wyszły.

    Jeden oberwał, drugi został obezwładniony ... a ty mowisz, ze razem
    winni spowodowania smierci ?

    > Jesli się bronili, to nie popełniali przestępstwa.

    > To już musisz sądu pytać.

    Chyba prokuratora, sąd co najwyzej go naprostuje.

    Ale co - nie ma wytycznych?
    Ziobro mowi, ze są.

    J.