  • Data: 2004-06-01 20:12:10
    Temat: Re: podatek katastr(of)alny - GP
    Od: "Pawel N" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Grzegorz <n...@y...com> napisał(a):

    > Ale ja uważam samą ideę Vatu za szkodliwą. Kaskady podatkowe przy
    obrotowym ? T
    > utaj
    > masz bezsensowne ruchy pieniędzy: firma płaci VAT Skarbówce, a ta za chwilę
    zwr
    > aca te
    > same pieniądze innej firmie.

    Ale taka właśnie jest idea podatku od wartości dodanej właśnie,wg mnie to nie
    jest bezsensowny ruch pieniędzy.A zwłaszcza nie jest bezsensowny przy
    sensownej i sprawnej administracji podatkowej gdzie na zwrot podatku nie
    trzeba czekać az do wyrosniecia pierwszysch siwych wlosów na głowie.Podatek
    VAT jako podatek pośredni charakteryzuje sie łatwością pobierania (stąd
    wpływy z VATu są najwieksze w budżecie centralnym) i przy dobrze
    zorganizowanej administracji działa i trzyma sie nieźle.U nas wiadomo jak
    jest a administracją podatkową wiec pozostawie to bez komentarza.

> [...]
    trzeb
    > zapłacić. To tak jakby na początku roku PIT ci kazali złożyć za rok który
    dopie
    > ro
    > będzie. Konieczność prowadzenia składu makulatury w firmie -- nie wiem czy
    słys
    > załeś
    > informację o konieczności przechowywania paragonów przez 5 lat przez
    taksówkarz
    > y --
    > podobno Urząd radzi przechowywać je w lodówce bo tusz się ściera po jakimś

    VAT mozna rozliczać na dwa sposoby. W Polsce przyjeta jest od samego początku
    metoda fakturowa,a dlaczego to nie wiem,trzeba by pewnie popatrzec w
    uzasadnienie do pierwotnego tekstu ustawy. A jesli chodzi o brak kasy w
    kasie,to dla mnie niepojęte jest ze w nowej ustawie VAT nie przyjeto od dawna
    postulowanego zapisu o wprowadzeniu ulgi na tzw złe długi czyli krótko mówiąc
    np kupujący nie płaci dostawcy za towar,ten mu wystawia fakturke a pan
    kupujący ze smiechem na ustach odlicza sobie VAT a dostawca przeklina cały
    świat bo nie dość że musi odprowadzić VAT to jeszcze pełni role banku na
    kółkach kredytujacego nieuczciwego kupującego i bezpodstawnie,moim
    zdaniem,finansuje budżet państwowy z pieniedzy które mu sie po prostu nie
    należą.

    > Albo te zwroty VATU na granicy. Przekręty z wyłudzaniem VATU z budżetu,
    tabelki
    > co do
    > której grupy, stawki.

    Im bardziej skomplikowany podatek tym łatwiej grać na nosie państwu. VAT i
    akcyza to dwa podatki szczególnie na to podatne.Gdyby obydwa podatki byly
    proste i przejrzyste przekrętów by było mniej zdecydowanie.
    pzdr