  • Data: 2009-01-11 21:36:38
    Temat: Re: pobiłem człowieka
    Od: "basti78" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Alek" napisał ...
    > To raczej w przypadku laika
    > użycie nogi mogłoby być potraktowane jak przesadne i niebezpieczne
    > bo siła ciosu większa a brak umiejętności kontrolowania ciosu itp.

    hm............ no czy ja wiem.................... ;)

    tylko ze laik by raczej nie dał rady dosięgnąć głowy, nie zabić się przy
    tym, a poza tym jeszcze uderzyć na tyle mocno żeby uśpić klienta...........

    mniej bałbym się nogi laika niż reki wytrenowanego goscia. mimo że
    silniejsza jak twierdzisz ;)

    a uzycie nogi niekoniecznie mozna odebrac za przesadne, bo poza siłą jest
    jeszcze taki czynnik jak zasięg - średnio patrząc ręka a ręka+nóż jest
    krótsza, więc można trochę naciąganie pokusić sie o to, że szansa
    dosięgnięcia przeciwnika mniejsza. pomijam mozliwosci uzycia dźwigni,
    wyłamań, skrócenia itepe
    upraszczając noga zwiększa zasięg

    większa siła? tak ale mniejsza prędkość w zamian za większy zasięg.
    niektórzy odbiorą to jako większe bezpieczeństwo bo własny korpus kopiącego
    (część najbardziej narażona na nóż - chociazby brzuch i ciężkie obrażenia
    jakich można doznać) jest dalej niż w przypadku użycia rąk

    to tylko dywagacje, bo jest wiele stylów walki, wiele szkół, technik itepe
    nie mówie która lepsza, nie mówie czy w tej sytuacji było to zasadne -
    żadnego z nas nie było na miejscu wiec sobie tylkko gdybamy.

    --

    Sebastian