  • Data: 2009-01-11 18:04:20
    Temat: Re: pobiłem człowieka
    Od: "Piotr Zawiły" <z...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kukikoko" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gkc43r$8b5$1@news3.onet...
    > Cześć,
    (...)
    Rozdział III - Wyłączenie odpowiedzialności karnej
    Art. 25.
    § 1. Nie popełnia przestępstwa, kto w obronie koniecznej odpiera
    bezpośredni, bezprawny zamach na jakiekolwiek dobro chronione prawem.

    Bezpośredni - w tamtej chwili miał miejsce.

    Bezprawny zamach na jakiekolwiek dobro chronione prawem - życie ludzkie jest
    najwyższym dobrem. Życie ludzkie jest chronione prawem (rozdział XIX Kodeksu
    Karnego). Twoje życie również jest chronione prawem.

    § 2. W razie przekroczenia granic obrony koniecznej, w szczególności gdy
    sprawca zastosował sposób obrony niewspółmierny do niebezpieczeństwa
    zamachu, sąd może zastosować nadzwyczajne złagodzenie kary, a nawet odstąpić
    od jej wymierzenia.

    Broniłeś się przed ugodzeniem nożem, więc zastosowany sposób obrony był
    namiejscu.

    § 3. Sąd odstępuje od wymierzenia kary, jeżeli przekroczenie granic obrony
    koniecznej było wynikiem strachu lub wzburzenia usprawiedliwionych
    okolicznościami zamachu.

    Nastąpiło wzburzenie z Twojej strony, przecież była bita kobieta.

    Reasumując:

    Przy obronie koniecznej musi być:

    Zamach - Obrona

    Bezpośredni - Bezpośrednia

    Bezprawny - Konieczna

    Rzeczywisty - W celu powstrzymania zamachu

    Dotyczy dobra prawnie chronionego.

    Piotr Zawiły