  • Data: 2008-02-18 10:22:57
    Temat: Re: plac zabaw i pies
    Od: "e-kran" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Fobie się leczy u psychiatry.

    > Że to nie jest psi kibel to prawda, że nie powinno tam być psów - to już
    > nie wynika z logiki tylko fobii.

    Sprawdź w słowniku co znaczy słowo fobia, bo to że brzmi ładnie to jeszcze nie
    powód by go nadużywać natrętnie i bez sensu.

    Kiedy czytam takie "opinie" (wygłaszane bez wątpienia przez posiadacza
    najmądrzejszego i najpiękniejszego czworonoga na świecie) to się zastanawiam,
    czy to prawda, że człowiek udomowił psa kilkanaście tysięcy lat temu. I
    dochodzę do wniosku, że to raczej pies w jakiejś mierze "odcywilizował"
    człowieka. Powiedzenie "człowiek człowiekowi wilkiem" ma tu jak najardziej
    _dosłowne_ znaczenie.
    Swoją drogą homo sapiens nie jest aż tak rozumnym gatunkiem, jak mogłaby
    sugerować słowo sapiens. Widać jak na dłoni, że 50% naszej populacji ma
    problem z odczuwaniem więzi wewnątrzgatunkowej (z przedstawicielami własnego
    gatunku), odczuwając w wiele silniejszą więź emocjonalną z czworonożnymi canis
    lupus familiaris. Chyba coś tu jest nie teges ?

    Ja wiem, prowadząc oślinionego rotweilera znakomicie podbudowujemy własne
    ego ;-) Ale na Boga, trochę umiaru! Ja na przykład uwielbiam konie (equus
    caballus, również udomowiony przez człowieka) ale przecież nie wjeżdżam koniem
    do parków, do piaskownic, do sklepów etc.

    Pozdrawiam
    e-kran