    From: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]nteria.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pieski żywot IMHO
    Date: Thu, 10 Jul 2003 22:59:02 +0200

    Użytkownik "Shaql" <6...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:bekhno$giq$2@atlantis.news.tpi.pl...

    > Mlody rottweiler ma scisk na tyle duzy,
    > ze zagryzie dzieciaka...

    Byc moze, byc moze. Jakis czas temu byla sprawa gdy dwa 6miesieczne rotty
    poszarpaly 9 latka w Gliwicach. Czytalam wtedy tego newsa nie mogac
    wlasciwie uwierzyc bo rówiesnik tych rottow biegal po moim mieszkaniu. Nie
    moglam sobie wyobrazic co zrobil tym psom ich wlasciciel ze tak wypaczyl ich
    psychike - bo 6 miesieczny rott to psie dziecko. W tej chwili moj rott ma
    prawie rok. Nie wie jeszcze ze ma zeby, ktorymi moze zrobic krzywde i zadbam
    o to aby nigdy na to nie wpadl. Jest wychowywany z niemowlakiem, na prawach
    jego starszego braciszka.

    >W TV widzimy jak zagryzaja psy trzymane na
    > lancuchach i te, ktore byly trzymane na "strach" a nie z milosci.

    Ale nie wiele osob sobie zdaje sprawe z tego, ze wine za wypadki z psami
    ponosza ludzie i tak naprawde to ich powinno sie odsądzac od czci i wiary a
    nie zwierzaki. Populacja rottweilerow w Polsce jest duza, rotty ktore
    zagryzly badz ciezko zranily to jakis odsetek tej popularcji.
    Generalizowanie ze kazdy rott jest zly jest po prostu glupie.

    > Jednak wlasciciel psa powinien unikac sytuacji, gdy jego zwierzak
    > (rottweiler, ratlerek czy dog) biega pomiedzy ludzmi a reagowac na
    uprzejma
    > uwage osoby, ktora z obawy boi sie psa i brac go na smycz.

    Wierz mi - nie puszczam rotta luzem wsrod tlumu ludzi. Jesli jest luzem to
    gdzies na lace zdala od dzieci i postronnych doroslych - i zawsze w kagancu.
    Nigdy na nikogo nie warknal ani nie probowal ugryzc ale jak sie to mówi
    strzezonego Pan Bog strzeze:-))

    HaNkA & RoTT VaDeR:-)