    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pełno trupów dookoła
    Date: Thu, 28 Mar 2024 21:23:39 +0100

    W dniu 28.03.2024 o 20:29, J.F pisze:

    > trudno powiedziec.

    Mnie jednak taka możliwość trochę przeraża.

    > Mnie sie tam wydaje w miare normalne, ze jak ukryję zwłoki,
    > to trudno mówic o morderstwie.

    Ale to jest morderstwo, tylko niesklasyfikowane jako morderstwo bo o nim
    nie wiemy.

    > I trzeba by coś mocno podejrzewać, zeby na mnie trafic.

    No własnie. Był, znikł, chuj wie co się stało, policja zasadniczo ma tow
    dupie...

    > No, pod warunkiem ze te bazy są jakos sprawdzane a to przecież
    > w innym kraju.

    Ale ślady zostawia i o tym rozmawiamy. Jak chce się szukać to się
    znajdzie. Jak nie to nie.

    > A po co policja miałaby sprawdzać?
    > Żeby stwierdzić, ze osoba zaginiona wcale nie jest zaginiona?

    Sądzę że tak. Świadka któremy Robert chciał stawiać zarzuty z żółtą
    meganką znaleźli, więc się da.

    > Czy faktycznie alert w SIS założyć (ale czy należy?) i niech
    > zagraniczny zus sprawdza ...

    No chociażby.

    > Nazwisko i imię to troche mało. Powtarzają się.

    No ale jak kogoś szukasz to warto sprawdzić. Gwarancji nie ma ale mocna
    poszlaka. Jak po prostu wyjechał to przyjdzie dzielnicowy powie że
    rodzina go szuka i się znadzie.

    > A jak jednak wyjedzie dalej niz do UE?
    > Wpisują wszystkie wyjazdy na granicach, czy nie bardzo?

    Na 100%.

    Hmmm. Skoro jest baza (a jest) to niby czemu służby nie miałyby do niej
    dostępu? Poważnie uważasz że państwo by sobie odpuściło taką możliwość?

    > albo autentycznego, od innej osoby.

    Albo - tak czy inaczej nie jest to takie proste i wymagaantywnego
    ukrywania tożsamości. Obecnie trudne...

    > Ale problem jest w tym, kiedy taka informacja trafi do polskiej
    > poszukującej policji.

    Zapewne nie wcześniej niż zapytają - i tu może być problem:P

    > Jak widać są alerty w SIS, ale czy to tak z automatu zadziała,
    > czy dopiero przy jakiejs policyjnej kontroli ...

    W końcu zadziała.

    > Jak w jeziorze, to tak, rzeka płynie.

    To nawet lepiej - znajdzie się na jakiejś zaporze.

    > No ale miales przyklad - krótkie poszukiwania, dwa trupy.
    > Morderstwa ?

    Nie - ale my mówimy o tych co się nie znaleźli. Ci co umarli przypadkiem
    raczej wcześniej czy później się znajdą.

    > Jakos tak. Choc czy taki ruch na leśnych scieżkach.
    > A jak usiadł sobie odpocząc pod drzewem?

    Jak w miejscu gdzie ktoś przechodzi raz na tydzień to raczej się znajdzie.

    > Ale trzeba być w poblizu.
    > No i pośmierdzi i przestanie.

    Po miesiącu - ktoś raczej znajdzie.

    > Chyba nie tak znów sporo. Jesli już, to raczej osoby poszukiwane.

    No są poszukiwane i się znajdują w rzece.

    > Nie zawsze jest to takie proste.

    Nie zawsze ale często.

    > No chyba, ze pijany wpadnie np na pomysł spaceru po murku ...

    Albo się odlać w krzakach nad rzeką, albo przez murek...

    > Zazwyczaj zgłasza rodzina/partner wspólnie mieszkający.
    > To chyba wiedzą, ze wrócił, a i odwiedzać mieszkania nie ma sensu.

    No wiedzą. Dzielnicowy też powinien wiedzieć bo od tego on jest.

    > Takich wypadkow raczej mało będzie.
    > Wiekszosc to motoryzacyjne.

    No takie komunikacyjne głównie. Albo właśnie poszli na wycieczkę i coś
    głupiego zrobili.

    > No - jak samobójca pójdzie się do lasu powiesic, to mogą go tak szybko
    > nie znaleźć.

    Znajdą. Jak nie ludzie to leśniczy. Wojsko pocisku nie mogło znaleźć to
    koniara znalazła i aferę zrobiła.

    > No ale powinien być jakis motyw. I tu moze najłatwiej podejrzewać
    > sprawce.

    Ale skoro "nie ma zabójstwa", to przecież policja sobie hobbystycznie
    motywów nie bada.

    > Bo jak będziesz szukał osoby zaginionej, a ona nie żyje i jakoś tam
    > ukryta - nie znajdziesz.

    O tym mówię - IMHO częśc niewyjaśnionych zaginięć to właśnie jakieś
    przypadki śmierci spowodowanej czynami kryminalnymi. IMHO nie mała
    część. Co znaczy że całkiem sporo jest "zbrodni doskonałych", być może
    więcej niż oficjalna liczba zabójstw.

    > A jak policja nie będzie ambitnie szukac, to i tak to nic nie zmieni,
    > bo już nie zyje.

    O to, to.

    --
    Shrek