  • Data: 2006-05-27 10:26:11
    Temat: Re: paranoja
    Od: "Piotr Janda" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    mądrala (_wytnij_to_) napisał(a):

    > Wszystko brzmi fajnie,
    > tylko niepokoi mnie to, że to nie działo sie na
    > drodze publicznej ale na terenie prywatnym.
    > Czy właściciel nie ma prawa
    > rozporządząc swoim mieniem wedle swej woli ?
    > Czy takim rozporządzeniem nie jest ustalenie zasad
    > parkowania.
    > Ciekaw jestem opinii w tej sprawie.
    >
    > m.

    Właściciel ma prawo tworzyć własne przepisy porządkowe, ale
    środki przymusu może stosować tylko w granicach ustawy. W przypadku
    agencji ochrony ustawa o ochronie osób i mienia wymienia dopuszczalne
    środki przymusu, jakie pracownik ochrony może stosować. Nie ma
    wśród nich unieruchomienia pojazdu, zatem jest to bezprawne.
    Sądzę, że spółdzielnia i agencja w takich przypadkach może i
    powinna wezwać Straż Miejską, jeżeli takie środki miałyby być
    podjęte.
    Mnie zastanawia postawa policjanta, który mówił o powództwie
    cywilnym- z czego wynika, że uznał to za działanie bezprawne), ale
    nie podjął żadnych czynności. Według mnie jest to jego zaniedbanie
    obowiązkó służbowych.