  • Data: 2006-05-27 17:46:54
    Temat: Re: paranoja
    Od: "Piotr Janda" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Unieruchomienie pojazdu to środek przymusu wymieniony w art. 16 ust.2
    ustawy o Policji, jak również w ustawie o strażach gminnych (czyli
    miejskich). Ustawa o ochronie osób i mienia akurat tego środka nie
    wymienia w dozwolonych środkach przymusu.
    Zastanowiłem się nad obowiązkami Policji i Straży Miejskiej i
    sądzę, że egzekwowanie wewnętrznych przepisów porządkowych nie
    powinno należeć do obowiązków tych organów. Stałoby się
    niejasne, kiedy te organy mają obowiązek interweniować, gdyż chodzi
    o ochronę porządku publicznego, a kiedy nie, bo to tylko spory
    sąsiedzkie.
    Pracownikom ochrony pozostaje wedle tego czuwanie nad tym, aby ktoś
    np. nie zaparkował nieprzepisowo i odpowiednio wczesne reagowanie, tak
    aby taka osoba nie zdążyła się oddalić, pozostawiając samochód.
    W tej sytuacji późniejsze "mandaty" są dla mnie niepoważne, gydz
    pozbawione jakiejkolwiek sankcji.