eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoparagon fiskalnyRe: paragon fiskalny
  • Date: Tue, 30 Oct 2007 08:51:55 +0100
    From: Slawek <...@...c>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.6 (Windows/20070728)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: paragon fiskalny
    References: <20071029192913.378aa186@localhost> <47263a17$1@news.home.net.pl>
    <fg6i5c$vad$1@news2.ipartners.pl>
    In-Reply-To: <fg6i5c$vad$1@news2.ipartners.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 89.79.122.94
    Message-ID: <4726e35e$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1193730910 89.79.122.94 (30 Oct 2007 08:55:10 +0100)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 30
    X-Authenticated-User: slawek2.post
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
    .pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:494806
    [ ukryj nagłówki ]

    gosmo pisze:
    > Slawek pisze:
    >> m pisze:
    >>> witam,
    >>> czy do reklamacji potrzebuje materialnej kartki
    >>> paragonu fiskalnego, czy wystarcza mi dane z tego
    >>> paragonu, jak data, nr transakcji, itd.
    >>> Bo niestety zostawilem paragon w innym miescie
    >>> i bede go mial dopiero za pare dni, a moge telefonicznie
    >>> dostac wszystkie informacje jakie na nim sa.
    >>> pozdrawiam
    >>> M
    >>
    >> To zależy co rozumiesz pod określeniem "reklamacja".
    >> Jeśli chodzi o zwrot towaru to paragon jest potrzebny, bo sprzedający
    >> musi go otrzymać razem ze zwracanym towarem, aby mógł daną kwotę
    >> uwzględnić przy ręcznym odliczeniu od kwoty bazowej do opodatkowania.
    >> Brak dowodu sprzedaży (paragonu) fizycznie, może skutkować tym iż
    >> sprzedawca odmówi przyjęcia towaru do zwrotu.
    >
    > Ale przecież kasa/drukarka fiskalna zawsze drukuje dwie kopie. Jedna dla
    > klienta druga do sejfu. Jeśli sprzedawca będzie uprzejmy to odnajdzie
    > odpowiedni paragon i uwzględni w odpowiednim protokole kwotę opodatkowania.
    >

    Jeśli chodzi o zwrot do paragonu, to przepisu fiskalne wyraźnie
    określają tę procedurę. Aby wykonać zwrot do paragonu, konieczne jest
    zwrócenie, wraz z towarem, oryginału paragonu do protokołu zwrotu.
    Uprzejmość sprzedawcy nie ma tu nic do rzeczy. No chyba, że sam sobie
    chce ukręcić sznur na swoją szyję, że użyję obrazowego określenia :).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1