eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawop2p - rozważania teoretyczne › Re: p2p - rozważania teoretyczne
  • Data: 2008-02-20 15:02:47
    Temat: Re: p2p - rozważania teoretyczne
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński) szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Olgierd <n...@r...org> writes:

    > Dnia Wed, 20 Feb 2008 13:55:42 +0100, Piotr Dembiński
    > napisał(a):
    >
    > > Nawiasem mówiąc, to w naszym kraju nie jest wymagana zgoda osoby
    > > sfotografowanej na rozpowszechnianie jej wizerunku w przypadku,
    > > gdy jest to osoba powszechnie znana, a sama fotografia przedstawia
    > > tę osobę w sytuacji związanej z pełnieniem przez nią funkcji
    > > publicznych (art. 81 ust. 2 punkt 1 ustawy o prawie autorskim
    > > i prawach pokrewnych). Czyli z tego wynika, że jednak można
    > > w reklamie korzystać z wizerunku znanych osobistości bez zgody
    > > tych osobistości i jest to zgodne z prawem.
    >
    > Nie, albowiem rozpowszechnianie musi też uwzględniać kwestię dóbr
    > osobistych, a to ocenia się m.in. przez pryzmat użycia tego wizerunku.

    Well, w spotach wyborczych LiD znalazły się zdjęcia polityków z innego
    obozu. I były to takie zdjęcia, że wątpię, czy ci politycy zgodziliby
    się na ich publikację (grymasy na twarzy, niekorzystne ujęcia etc).

    > Przepis ten ogranicza prawo do prywatności, ale nie wyłącza go
    > całkowicie. Zatem może się zdarzyć, że rozpowszechnienie czyjegoś
    > wizerunku będzie dopuszczalne na podst. art. 81 pr.aut., ale
    > stanowić równocześnie naruszenie dóbr osobistych (art. 23 kc).

    Tak, oczywiście. Dlatego należy uważać, aby w takiej reklamie
    wykorzystującej wizerunek nie naruszyć jednocześnie dóbr osobistych.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1