  • Data: 2008-02-13 14:45:00
    Temat: Re: p2p - rozważania teoretyczne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 13 Feb 2008, Piotr Dembiński wrote:

    > [ciap]
    [takoż]

    > O ile ta rzecz nie jest utworem. W końcu zawsze można traktować
    > urządzenia elektroniczne jako utwory, choćby ze względu na stopień
    > skomplikowania ich konstrukcji, z którego może wynikać indywidualny
    > charakter danej -- produkowanej seryjnie -- rzeczy. Tak to widzę.

    Zgoda, dlatego tylko w 3/4 :)
    To, że producent jest chroniony, aby nikt nie powielał zupełnie
    swobodnie jego wyrobow to jedno.
    A to, że coraz więcej pojawia się sugestii do uznania że ma nie
    być wolno ci wykorzytać to co kupiłeś *jak chcesz* to drugie,
    przy czym nie mam na myśli powielania, a np. omijanie ograniczeń
    funkcjonalnych, które producent wprowadził "bo tak" (a ściślej,
    bo uznał że rzecz byłaby za tania i/lub za dobra, konkurująca
    z inną jego rzeczą).
    Czyli cracki do firmware na przykład :>

    pzdr, Gotfryd