  • Data: 2008-02-13 10:05:04
    Temat: Re: p2p - rozważania teoretyczne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 13 Feb 2008, Krzysztof Stachlewski wrote:
    [...]
    Z Olgierdem już się pospierałem, to teraz dla równowagi ;)

    > A poniższe nie potrzebuje copyrightów na oprogramowanie:
    > - elektronika użytkowa, choćby ta na półki

    IMHO nie jest to takie proste. Tak trzy czwarte za Twoim zdaniem (bo IMO
    dopuszczanie do tego, że producent limituje Ci co możesz zrobić z RZECZĄ
    za którą zapłaciłeś rzeczywiście jest nadużyciem celu istnienia PA),
    ale problem z "kopiowaniem rozwiązania" istnieje: samo prawo ochrony
    przemysłowej może być nieskuteczne, jako że "podróbka" może nie
    przypominać mechanicznie oryginału, a "tylko" mieć skopiowany czyjś
    program.

    > - serwisy internetowe

    Nie rozumiem... a ściślej, to co mi się wydaje, że rozumiem,
    niekoniecznie pasuje do wyłączenia: dzisiejszy serwis to
    *również* co nieco oprogramowania (siakieś javy czy cóś ;))
    wysyłanego do korzystania klientowi.

    > - specjalistyczny soft na zamówienie

    A to już w szczególności. Jak Ci się wydaje, że specjalistyczny
    soft robiony "na zamówienie" nie da się wykorzystać gdzie
    indziej, to IMO się mylisz.

    No i na deser: po co chciałbyś robić "wyłączenia", JEŚLIBY
    zachować całą resztę PA?
    Jeśliby przyjąć, że jest tak jak piszesz, że pewne kategorie
    softu "nie potrzebują" ochrony, to w czym problem - istnieje
    zbyteczna, nikomu nie szkodząca ochrona... żeby tylko takie
    problemy były w prawie ;)

    pzdr, Gotfryd