    From: S...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: p2p - rozważania teoretyczne
    Date: Tue, 12 Feb 2008 07:08:09 -0800 (PST)

    Witam
    Chciałem serdecznie podziękować wszystkim za zabranie głosu w tej
    dyskusji, gdyż nie oszukujmy się dotyczy ona wszystkich nas (lub
    naszych znajomych/rodziny). Przemyślenia jakie się nasunęły w związku
    z tą sprawą są następujące:
    1) Zalegalizowanie sieci p2p odbiłoby się ciężką czkawką na przemyśle
    rozrywkowym. Cały czas mam na myśli (choć odnoszę wrażenie, że tego
    nie doprecyzowałem) użytkowanie i nie czerpanie z tego żadnych
    korzyści materialnych. Rozumiem, że są osoby, które boją się
    umożliwienia wymiany własnością intelektualną na użytek własny.. gdyż
    wiązało by się to dla nich ze stratą posady. Z kolei jestem pewien, że
    środowiska twórcze dałyby sobie jakoś radę... w końcu 30 lat temu nikt
    nie ganiał nas za przegrywanie kaset magnetofonowych z pałką w ręku a
    muzyka w Polsce powstawała.
    2) Traktowanie powielenia utworu muzycznego ciężko jest traktować jak
    kradzież kołpaka. Wydaje mi się, że gdy ginie kołpak to co nas
    wszystkich irytuje to to że go nie mamy, a nie że ktoś ma nowe
    kołpaki. Jednakże w całej tej merytoryce przydałoby się uwzględnić
    interesy twórców, bo jak słusznie zwróciliście uwagę artyści też muszą
    mieć co jeść.
    3) Dochodzę do dość zaskakującego wniosku. Gdyby nie było piractwa i
    nielegalnego powielania utworów. Gdybyśmy wybierali tylko tanie
    solidne dzieła artystyczne to... nie mielibyśmy problemu z niską
    wartością kulturalną sprzedawanych nam za ciężkie pieniądze gniotów.
    Teraz mamy sytuację patową, my nie płacimy za ich pracę oni sprzedają
    nam kiepskie utwory za zbyt wysoką cenę.
    4) To co mnie zastanawia to ilu macie znajomych, których może dotyczyć
    takie postępowanie (pytanie szczególnie do osób, które bronią postawy
    policji) i czy stojąc naprzeciw tych dzieciaków z Lublina (złych czy
    dobrych) poddali byście ich postępowaniu karnemu. Trochę tu wywołuję
    do tablicy, ale liczę na to, że każdy z grupowiczów będzie bronił
    swojego stanowiska.

    Pozdrawiam
    Sebastian