    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: p2p - rozważania teoretyczne
    Date: Tue, 12 Feb 2008 15:53:13 +0100

    Andrzej Lawa pisze:

    > Jak to "nie ma"? Wydawcy mają z reguły monopol - jak jeden wypuszcza
    > dany film, to nikt inny w danym regionie go już nie wypuści.
    >
    > To gdzie ta konkurencja?

    A skąd pomysł że ten film jest czymś co Ci się należy? Chcesz to kup.
    Nie chcesz to nie kupuj.

    Zrozum że nikt nie ma obowiązku dostarczać Ci ani filmów, ani muzyki,
    książek, samochodów, mieszkań, a nawet wody i jedzenia. Wszystko sobie
    trzeba kupić - tak już świat urządzony.

    Jak ja mam ochotę kupić sobie Mercedesa E, to też mogę mieć pretensję że
    produkuje je tylko firma Daimler AG (a więc ma na nie monopol) i
    sprzedaje jedynie przez swoją sieć dealerów?

    Uważasz że ponieważ cena takiego Mercedesa jest wysoka, to każdy
    powinien mieć nieograniczone prawo dokładnego skopiowania rozwiązań
    technicznych, wykonania kopii taniej (no bo bez kosztów opracowania
    rozwiązań technicznych i projektowania) i sprzedawania jako Mercedes?