    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: p2p - rozważania teoretyczne
    Date: Tue, 12 Feb 2008 08:45:28 +0100

    Andrzej Lawa pisze:

    > Straszne. Tylko dlaczego jakoś firmy nie plajtują a przemysł muzyczny i
    > filmowy rąbie lepszą kasę

    To w jaki sposób ktoś podchodzi do marketingu własnego produktu to już
    jest jego indywidualna sprawa i ma do tego pełne prawo - również do
    decyzji błędnych.

    Po prostu ktoś coś sobie wyprodukował i ma prawo zrobić z tym co zechce.
    Choćby produkował zapałki i sprzedawał po 1000zł za paczkę. Chcesz -
    kupujesz. Nie chcesz - kupujesz inne, tańsze. Koniec.
    Nie ma opcji "ja go okradnę bo on głupi sprzedaje zapałki po 1000zł".

    > A taki Novell wydając za cenę pobrania z sieci pełen pakiet Open SUSE
    > (system operacyjny i tysiące różnych narzędzi biurowych, internetowych,
    > multimedialnych, naukowych itepe) też jakoś nie plajtuje.

    Nie widzę przeszkód - ich decyzja, ich wola.
    Każdy ma prawo dowolnie ustalać cenę na własny produkt.

    Jakoś tam można dyskutować o likwidacji monopoli w przypadku gdy jakiś
    podmiot zyskuje ogromną przewagę nad innymi, niemniej w przypadku muzyki
    czy filmów takiej sytuacji nie ma, w przypadku oprogramowania owszem
    jest, ale dotyczy praktycznie tylko Windowsa jako systemu dla domu.
    Na każdym innym polu konkurencja jest już wystarczająca.