  • Data: 2012-03-09 00:20:13
    Temat: Re: outsorcing softu - ktoś ćwiczył kontrakt?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 9 Mar 2012, yapann wrote:

    > czym istotnym powinien różnić się kontrakt o outsorceing softu od kontraktu
    > o wykonanie softu?
    > - jak okreslić przedmiot umowy w pierwszym przypadku?

    ...ja się nie znam, ale mi outsorcing kojarzy się zasadniczo z czyms co
    ma charakter zlecenia, czyli np. powierzenie rozwijania oprogramowania,
    w odróżnieniu od wykonania scisle wyspecyfikowanego programu lub jego
    konkretnej przeróbki (co ma charakter "dzieła") - bo to ostatnie nie
    różni się jakos istotnie od kupienia MS Windows na przykład :]
    Czyli przedmiotem outsorcingu raczej będzie *czynnosć*, a nie wynik
    jej wykonywania. Włacznie z wersja z płaceniem "za gotowosć", kiedy nie
    ma nic akurat do roboty.
    "Utrzymywanie programu księgowego tak żeby był zgodny z aktualnymi
    przepisami przez dwa lata" w roli przedmiotu outsorcingu dajmy na to
    (można na tym niezle wtopić, jak którys minister będzie "miał pomysła"
    z reformowaniem, a zdarzało się).

    Nie powiem czy POWINIEN się różnić, bo na mój gust jest to postawienie
    sprawy na głowie: najpierw należy ustalić co nam jest potrzebne, a dopiero
    na deser zastanawiać się jak to co wyszło nazwać :)
    Ewentualnie po tym etapie dokonać powtórki, jesli wyszło że zmiana "metody"
    może przyniesć inne korzysci, np. podatkowe, jak bywa przy leasingu, ktory
    dosć często bywa nieopłacalny np. w porównaniu z kredytowaniem, ale
    "bieżacy bilans kasowy" (całkiem jak w przypadku rzadu :P) z p. widzenia
    podatków czasem przesadza o jego wyborze.

    No to teraz co jest celem pytania o outsorcing...? ;)

    pzdr, Gotfryd