    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: oszustwo na duplikat karty SIM
    Date: Wed, 06 Jan 2021 15:13:29 +0100 (CET)
    <5ff207f6$0$501$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <5ff23932$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <1ov5c1vw3p1d8$.1t24qu8jhgh45.dlg@40tude.net>
    <5ff36e92$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ff372ee$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ff3790c$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ff37d86$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ff397f5$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ff3a653$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ff4322f$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ff44804$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ff58a09$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ff5a17c$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ff5c05f$0$515$65785112@news.neostrada.pl>

    RadoslawF <r...@g...com> pisze:

    > Po co udowodniać coś co jest powszechne wiadome?
    > Pracownik nie dopełnił obowiązków wydając kartę niewłaściwej osobie.

    A jak udowodnisz że "niewłaściwa osoba" nie posłużyła się
    "imitacją dowodu osobistego" która przeszła kontrolę
    "z należytą starannością na poziomie dostępnym temu pracownikowi"?
    [ W szerokiej praktyce "rzut oka" do góra 5 sekund ]
    Jak udowodnisz że procedura operatora komórkowego albo
    "tolerowana praktyka" nie była przyczyną "powstania szkody"?
    Pracownik w godzinach pracy => odpowiedzialność pracodawcy powinna być
    brana pod rozwagę i wykluczona *albo nie*.

    <ironia> Czy okresowe badania okulistyczne (ostrośc wzroku i
    rozpoznawanie kolorów) są prawnym wymogiem dla pracowników
    "sprawdzających dowody osobiste"? </ironia>

    AFAIR Ruscy mają takie powiedzonko "Winny jest *zawsze* dróżnik".
    Do kurwy nędzy pracownik operatorów komórkowych który sprawdzał dowód
    jest pierwszy na liście podejrzanych/winnych ale nie jest jedynym na tej
    liście jak żyjemy w państwie dość dobrze udającym państwo prawa.

    --
    A. Filip