eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawooszustwo na 5 zł na allegro ?Re: oszustwo na 5 zł na allegro ?
  • Data: 2013-07-12 17:25:27
    Temat: Re: oszustwo na 5 zł na allegro ?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 12.07.2013 17:04, Gotfryd Smolik news pisze:
    > On Fri, 12 Jul 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    >> W dniu 12.07.2013 10:17, Zbynek Ltd. pisze:
    >>> Sprzeczność w Twoim wywodzie. Ale nie dziwi mnie to.
    >>> Chronologicznie:
    >>> - sprzedawca dostaje przelew
    >>> - sprzedawca wystawia opinię
    >>> - sprzedawca wysyła towar
    >>> - kupujący wystawia opinię
    >> Sprzeczność w Twoim wywodzie. Ale nie dziwi mnie to. Nawet swojego
    >> nazwiska się wstydzisz.
    >> Komentarz od sprzedawcy nie jest za przelew, a za cały proces
    >> sprzedaży. A bo to rzadkością jest, że np. kupujący nie odbiera paczki
    >> i paczka wraca do sprzedającego (za co sprzedający musi zapłacić)?
    > Jeśli opłata była z góry, a towar wart więcej niż kilka groszy,
    > to sprzedawca ma w tym momencie w ręku zastaw wart więcej niż
    > przesyłka.

    O ile tak było. Ale ja nie rozważam tego od strony prawnej tylko
    ludzkiej. Gość nie odebrał książki i prawie-na-mnie-nawrzeszczał. Potem
    jednak za kilka dni się zreflektował, że jednak było awizo, ale je olał
    przez 14 dni i dlatego książka wróciła do mnie. Zapłacił podwójnie za
    ponowną przesyłkę (czyli za zwrot + ponownie przesłane) więc nie
    wystawiłem negatywa. Ale chciałem pokazać, że to, iż dostałem pieniądze
    za pierwszym razem, nijak jeszcze nie oznacza że transakcja zakończyła
    się pozytywem. Równie dobrze mogłem mu wystawić pozytywa, a on by zrobił
    młyn, że nie dostał towaru, jakby jednak tego awizo nie znalazł był i
    nie ukorzył się przed własnym bałaganiarstwem.

    >> To, że kupujący zapłacił za towar jeszcze nie daje żadnych podstaw do
    >> oceny transakcji. Ocena bowiem nie dotyczy tylko zapłacił/nie zapłacił.
    > No i tu jest zgryz z kryterium "co poddajemy ocenie" :)

    Całą transakcję. Wystawiając komentarz sprzedawcy oceniam gwiazdkami
    zgodność z opisem, szybkość reakcji itp. Więc jako sprzedawca też nie
    powinienem bazować na tym, że oceniam wyłącznie ,,czy klient zapłacił''.
    To jest MÓJ KOMENTARZ do całej transakcji. Więc również do tego w jaki
    sposób klient odebrał towar i jak zareagował na jego stan i inne takie.

    Dlatego dopiero sygnał od kupującego, że wszystko jest OK, jest dla mnie
    sygnałem, że mogę gościa nagrodzić pozytywem.

    Inny przypadek. Gość płaci, ja wysyłam, poczta gubi. Gość okazuje się
    idiotą i robi siwy dym, choć poczta zgubiła i co ja biedny mogę, jak
    tylko złożyć reklamację? Więc mogę mu negatywa wystawić, że robi siwy
    dym zanim się reklamacja z pocztą załatwiła.


    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Niech żadne nieprzyzwoite słowo nie wychodzi z ust waszych,
    ale tylko dobre, które może budować, gdy zajdzie potrzeba,
    aby przyniosło błogosławieństwo tym, którzy go słuchają. (Ef 4,29)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1