  • Data: 2009-01-03 09:15:20
    Temat: Re: oszustwo allegro 50zł
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 2 Jan 2009, gargamel wrote:

    > może dogadajmy sie tak że jak wygrasz sprawę (odzyskam moje 50zł + ewentualne
    > odszkodowanie za straty moralne) a tyu sobie te 300 zł + kolejne premie
    > (koszty sądowe, procesowe czy jakoś tak) weźmiesz od przegranego oszusta?:O)

    Czy prowadzenie procesu to "czynność prawna"?
    To polecam Kodeks Cywilny.
    Tu masz:
    _117.html
    ...i polecam art.735.
    Tam nie ma dopuszczalności warunku.
    Na mój gust zapis że "300 należy się jeśli..." należy w tym kontekście
    czytać "300 zł się należy i basta".
    Miało być darmowo? - nie miało. To znaczy że zapłata przysługuje.
    Tu nie hAmeryka!

    A to:

    > a jak przegrasz to znaczy że olałes robote, opierniczałeś się i zapłata ci
    > sie nie należy, to chyba uczciwe warunki?:O)

    ...to lekko naciągane, "oczywiście 300 zł od oszusta się nie należało,
    więc brak podstaw do stawiania zarzutu o niestaranność".

    pzdr, Gotfryd