  • Data: 2005-08-22 22:53:52
    Temat: Re: osy w cukierni
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Romeq" <r...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:dedf3p$frl$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Chyba sie nie zrozumierlismy... alergik ukaszony przez owady pokroju
    > osa/pszczola moze zemdlec lub miec inne problemy z tego tytulu
    > (wszystko
    > zalezy gdzie ukasi i jak duzo tego...). To raz. Dwa, to wie, ze sa
    > np.
    > specjalne lampy, do ktorych osy leca i gina. Gdy bylem w tym roku na
    > wakacjach, to nawet na wioskach byly takie rzeczy poinstalowane. A
    > tutaj
    > mowa o dosc duzym miescie powiatowym.

    Sa lampy "odstraszajace", jednak ich skutecznosc w ciagu dnia jest
    niska (bo to nie lampy uv). O takich, do ktorych osy leca i gina, nie
    slyszalem, ale tez moga istniec. Skuteczne tez bylyby zapewne nawiewy
    w drzwiach wejsciowych oraz klimatyzacja wewnatrz lokalu (niska
    temperatura). Jednak sa to koszty dla wlasciciela, i nie sadze aby byl
    on sklonny je poniesc, na skutek skargi jednego klienta. Prawda jest,
    ze ja w Krakowie rowniez obserwuje, ze w niektorych cukierniach osy
    sa, a w niektorych ich nie ma, pomimo braku ich "trupow" czy tez
    widocznych urzadzen mogacych miec na ich nieobecnosc wplyw. Moze to
    takze jest kwestia okolicy, ilosci zieleni itp. kwestii ?

    Z pomyslow, ktore podales, jedyne mozliwe rozwiazanie to ewentualnie
    donos do Sanepidu. Jesli przyjda na kontrole i bedzie tych owadow
    sporo, prawdopodobnie wlasciciel otrzyma mandat. I tyle.

    marekz