eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawooświadczenie woli o potrąceniu (nieistniejącej) wierzytelnościRe: oświadczenie woli o potrąceniu (nieistniejącej) wierzytelności
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: oświadczenie woli o potrąceniu (nieistniejącej) wierzytelności
    Date: Fri, 11 Mar 2005 13:59:45 +0100

    Użytkownik "waldi" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:6fdb.00000da4.42315690@newsgate.onet.pl...

    > a mianowicie : Zarząd spółdzielni może przed RN i WZ argumentować, że
    należne
    > mi pieniądze potrącił na skutek złożenia mi oświadczenia woli o wzajemnym
    > potrąceniu należności - tyle że de facto ja nie jestem im nic dłużny, coś
    sobie
    > wydumali na potrzeby niezapłacenia mi kosztów sądowych

    Wiesz, ale na tej zasadzie, to równie dobrze jak im zapłacisz, to mogą
    twierdzić, ze nie zapłaciłeś.

    > i teraz jak ja będę sobie ściągał z czynszu te koszty sądowe (po uprzednim
    > skutecznym złożeniu im oświadczenia woli) to podejrzewam, że w ich
    mniemaniu
    > będę niesolidnym najemcą , który nie płaci czynszu i wtedy postawią sprawę
    > wykluczenie mnie z członkostwa ...

    Wiesz, ale w ich mniemaniu, to już jesteś uciążliwy pewnie, bo wygrałeś z
    nimi w sądzie. nie spodziewam się, byś jakoś rażąco pogorszył swoją
    sytuację.

    > Jeśli mnie wykluczą to ja będę sie pałował w sądzie aby udowodnić że nie
    jestem
    > jeleniem ... Dlatego to rozwiązanie ze ściągnięciem zasądzonych od
    spóldzielni
    > na moją rzecz kosztów sądowych z czynszu pachnie mi dalszymi kłopotami i
    > przepychankami...

    Możesz zrobić inaczej. Wezwij ich na piśmie do wyrazenia zgody na tę
    kompensatę i dodaj, ze jak nei wyrażą, to Ty złożysz wniosek do komornika
    wskazując jako wierzytelność do zajęcia Twój czynsz. W konsekwencji też
    bedzie to samo, ale jeszcze koszty komornika poniosą. Ty będziesz o tyle
    czysty, że komornik Ci wystawi pokwitowanie. To już rozwiązanie de lux, bo
    ja bym po prostu potrącił.

    > Czyżby jedynym wyjściem była sądowa klauzula wykonalności i komornik? A
    > ewentualne roszczenia niech Spółdzielnia dochodzi ode mnie sądownie?

    W każdym razie jest to już bardzo bezpieczne. Klauzulę dostaniesz spokojnie.
    Kosztuje bodaj 30 zł, a odzyskanie pewne jak w banku, bo możesz wskazać
    wierzytelność do zajęcia - własny czynsz.

    Ale daj im szansę i wystąp o zgodę na kompensatę. Może zrozumieją, że to nie
    ma sensu. Oni nie mogą się kompensować na wierzytelności, która nie jest
    bezsporna.