    From: "news" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: oskarzenie o rasizm
    Date: Thu, 1 Nov 2007 10:56:12 +0100

    "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> a écrit dans le message de news:
    op.t03weqjxrgp2nr@sempron...

    > Dorzuc jeszcze interpunkcje.
    >
    > Taka sytuacje, najchetniej, rozwiazalbym "na spokojnie". Czyli wyjasnil
    > jak wszystko wygladalo, co zostalo powiedziane i ze nie ma w tym wszystkim
    > zachowan niezgodnych z prawem. Mozna nawet pojsc dalej - oskarzyc o rasizm
    > pracodawce wraz z pracownicami. Biala osoba zostaje zawieszona w pracy ze
    > wzgledu na swoje pochodzenie, jest dyskryminowana ze wzgledu na swoje
    > pochodzenie... a wszystko pod przykrywka drobnych konfliktow.
    >
    > Moze przekazac szefowi, ze nie ujdzie mu to wszystko tak latwo? Ze z
> [...]

    Witam, i dziekuje za odpowiedz. Wiem, ze najlepiej rozwiazac sprawe "na
    spokojnie" lub pojsc ta sama droga co zrobil szef i te 4 osoby, w sumie to
    bedzie ten sam absurd i to samo bledne kolo, ale moze da rezultaty.
    Niemniej, nawet jesli uda sie w ten sposob zazegnac ten konflikt, to
    podejrzewam, ze jest on tylko poczatkiem mobbingu w pracy, mobingu
    oslabiajacego psychike mojej matki. W sumie chyba chodzi o to, ze przeszla
    ona ciezka operacje, byla na dlugim zwolnieniu, zdrowie jej wciaz szwankuje,
    szef najchetniej by ja zwolnil, ale nie ma podstw, a moja matka ma umowe na
    stale, wiec szuka powodow, szuka i znalazl: oskarzyc moja matke o rasizm i
    za jednym zamachem zwolnic ja z pracy, wspanialomyslnie ewentualnie dojdzie
    do porozumienia, ze on (=one) wycofa skarge, jesli moja matka odejdzie z
    pracy. Wszystko byloby cacy, bo tez i trzeba byc wyjatkowo zdesperowanym,
    aby pozostawac w takiej pracy, tylko, ze bedzie problem ze znalezieniem
    kolejnej, z wyplata RMI czyli francuskiej kuroniowki, a takze z poczuciem
    godnosci mojej matki. Tak naprawde to szef powinien jeszcze wyplacic jej
    odszkodowanie za proby mobbingu. Jesli sie podda bedzie ofiara mobbingu, a
    szef i jemu podobni ludzie nigdy nie beda cofac sie przed takimi szantazami.