eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoopóźnienie w naprawie gwarancyjnej › Re: opóźnienie w naprawie gwarancyjnej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!no
    body
    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: opóźnienie w naprawie gwarancyjnej
    Date: Thu, 17 Nov 2005 06:01:32 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 32
    Message-ID: <s...@z...router>
    References: <dlfgjm$1nd$1@news2.ipartners.pl> <dlg5hu$gp0$1@news.dialog.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: cm141.omega225.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1132179303 1959 218.186.225.141 (16 Nov 2005 22:15:03 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 16 Nov 2005 22:15:03 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:343051
    [ ukryj nagłówki ]

    In article <dlg5hu$gp0$1@news.dialog.net.pl>, Damian Jarosch wrote:
    > w gwarancji masz określony termin naprawy.

    Który rodzi jedynie takie konsekwencje, że można przed sądem domagać się
    rekompensaty udokumentowanych strat (o ile wystąpiły) z powodu jego
    niedotrzymania.

    > napisz do nich pismo, że wzywasz ich do natychmiastowego usunięcia wad
    > jeśli nie to zrywasz z nimi umowe kupna.
    > Jeśli to mały sklepik powinno zadziałać.

    Jeśli jest jak napisali to w najlepszym razie odstąpią od umowy w co
    bardzo wątpię, bo dla małego sklepiku to większa strata.

    > Następnym razem oddawaj zepsuty sprzęt na podstawie "zgodności towaru z
    > umową"
    > bo to TY decydujesz oo sposobie załatwienia sprawy... i możesz chciec
    > wymiany na nowy.

    Chcieć może i na tym się najpewniej skończy. Jedyne na co może tu liczyć
    to, że sklep nie będzie znał obowiązujących przepisów i nie ustosunkuje
    się do reklamacji w terminie 14 dni. Ale też może się znać i zrobic to
    dnia 13tego a dalej naprawiać spokojnie kolejne 3 tygodnie bo ma na to
    "czas odpowiedni". To będzie tak zgrubsza akurat na granicy przy której
    sąd może uznać, że wystąpiła znaczna niedogodność dla konsumenta (o ile to
    w ogóle jest konsument).
    Akurat w kwestii terminów, to poza ww. "14" nie widzę jakiś specjalnych
    korzyści przemawiających za niezgodnością - w innych przypadkach są, nie
    przeczę.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1