eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoopóźnienie w naprawie gwarancyjnej › Re: opóźnienie w naprawie gwarancyjnej
  • Data: 2005-11-16 22:01:32
    Temat: Re: opóźnienie w naprawie gwarancyjnej
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    In article <dlg5hu$gp0$1@news.dialog.net.pl>, Damian Jarosch wrote:
    > w gwarancji masz określony termin naprawy.

    Który rodzi jedynie takie konsekwencje, że można przed sądem domagać się
    rekompensaty udokumentowanych strat (o ile wystąpiły) z powodu jego
    niedotrzymania.

    > napisz do nich pismo, że wzywasz ich do natychmiastowego usunięcia wad
    > jeśli nie to zrywasz z nimi umowe kupna.
    > Jeśli to mały sklepik powinno zadziałać.

    Jeśli jest jak napisali to w najlepszym razie odstąpią od umowy w co
    bardzo wątpię, bo dla małego sklepiku to większa strata.

    > Następnym razem oddawaj zepsuty sprzęt na podstawie "zgodności towaru z
    > umową"
    > bo to TY decydujesz oo sposobie załatwienia sprawy... i możesz chciec
    > wymiany na nowy.

    Chcieć może i na tym się najpewniej skończy. Jedyne na co może tu liczyć
    to, że sklep nie będzie znał obowiązujących przepisów i nie ustosunkuje
    się do reklamacji w terminie 14 dni. Ale też może się znać i zrobic to
    dnia 13tego a dalej naprawiać spokojnie kolejne 3 tygodnie bo ma na to
    "czas odpowiedni". To będzie tak zgrubsza akurat na granicy przy której
    sąd może uznać, że wystąpiła znaczna niedogodność dla konsumenta (o ile to
    w ogóle jest konsument).
    Akurat w kwestii terminów, to poza ww. "14" nie widzę jakiś specjalnych
    korzyści przemawiających za niezgodnością - w innych przypadkach są, nie
    przeczę.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1