  • Data: 2008-11-06 14:04:13
    Temat: Re: opłata za studia a fair play
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    mok wrote:

    > Jesteś pewien, że tak skonstruowana jest ta umowa ? Pytam, bo nie wiem.
    > Uczęszczam na studia tylko i wyłącznie dla 'papierka', więc taka umowa
    > jest dla mnie niekorzystna.

    A sądziesz, że co jest w umowie?
    Umowa sprzedaży tytułu magistra?

    > To też mnie właśnie zastanawia. Czy nieobecność może zablokować
    > możliwość wzięcia udziału w egzaminie. No pewnie może, ale czy na pewno.

    To już zależy co jest w regulaminie studiów, nie ma to nic wspólnego z
    umową o świadczenia edukacyjne.
    Regulamin uczelni lub wymagania danego przedmiotu mogą mieć np. warunek,
    że dopuszczonie do egzaminu wymaga zaliczenia ćwiczeń, a ćwiczenia nie
    zalicza się przy jakiejś tam ilości nieobecności.

    Tak miałem na pewnych ćwiczeń praktycznych, gdzie trzeba było zaliczyć
    wszystkie ćwiczenia. Przy czy zaliczenie wszystkich ćwiczeń
    niekoniecznie jest równoważne z koniecznością bycia an wszystkich zajęciach.
    Po prostu jak się nie było na swoich zajęciach, to należało szybko
    uzgodnić z którą inna grupą pojawi się deliwkent odrobić dane ćiwczenie.
    Można to było zrobić nawet przed własnymi zajęciami jak się wiedziało,
    że nie będzie się mogło przyjść, albo w następnym tygodniu.
    Niezaliczenie choćby jednego ćwiczenia automatycznie skutkowaało
    niezaliczeniem przedmiotu.