eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawooplata dodatkowa za przejazd bez biletu komunikacja miejska › Re: oplata dodatkowa za przejazd bez biletu komunikacja miejska
  • Data: 2003-03-24 12:35:46
    Temat: Re: oplata dodatkowa za przejazd bez biletu komunikacja miejska
    Od: Kamil <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    leon wrote:

    > no to znow wracamy sytuacji opisanej wczesnij prze ze mnie - przychodze do
    > ciebie z telewizorem i kaze sobie za niego placic - albo lepiej twierdze ze
    > juz go masz i czekam na zaplate - a na tobie jest ciezar udowodnienia ze go
    > nigdy ode mnie nie kupiles - korzystajac z twojej logiki powinienes uznac
    > dokument za wytraczajacy i zaplacic mi zadana kaske

    W takiej sytuacji za wystarczające można uznać też zeznanie, które
    stwierdzi, że zawarłeś taką umowę czy dostarczyłeś telewizor. Choć
    rzeczywiście stworzona przez jedną ze stron umowa niepodpisana przez
    drugą wiarygodnie nie wygląda. Ale wezwanie do zapłaty nie jest umową,
    przy której niezbędne jest zgodne oświadczenie obu stron, tylko
    jednostronnym oświadczeniem, w zasadzie stwierdzającym Twoją obecność w
    danym miejscu i zawarcie przez to umowy, z której nie wywiązałeś się. A
    biorąc pod uwagę możliwe zachowania bardziej prawdopodobna jest odmowa
    podpisania takiego wezwania do zapłaty niż pozostawienie przez jedną ze
    stron telewizora bez jakiegokolwiek poświadczenia tego faktu.

    KG