  • From: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: opinia rzeczoznawcy obuwniczego
    Date: Mon, 22 Sep 2008 10:01:26 +0200

    Użytkownik "Sarpedon" <f...@b...cy> napisał w wiadomości
    news:gb662i$bf9$2@news.onet.pl...
    > sytuacja wyglada tak:
    > skladalem reklamacje na obuwie, sprzedawca reklamacje odrzucil, zwrocilem
    > sie do rzecznika konsumentow o interwencje, ten wystosowal prosbe o
    > wyjasnienie przez sprzedawce, sprzedawca bedac "laskawy" poinformowal, ze
    > nie uzna reklamacji, aczkolwiek moge SAM sobie isc do PIH i oddac obuwie
    > do rzeczoznawcy - jesli ten uzna, ze nadaje sie na reklamacje, to
    > sprzedawca zobowiazal sie do przychylnego podejscia do reklamacji ORAZ
    > zwrotu kosztow za rzeczoznawce, jesli natomiast ten uzna, ze nie nadaje
    > sie na reklamacje, to moja strata pieniezna

> [...]

    Rzecznik K. i pracownicy IH nie są rzeczoznawcami w branży, tylko prawnikami
    (ten pierwszy) lub zwykłymi urzędnikami.
    IMO każdy z nich - sprzedawca i RzK, postąpili prawidłowo.
    Nie zamyka Ci to drogi do wystąpienia na drogę sądową, ale jeśli sprzedawca
    będzie miał niekorzystną dla Ciebie opinię rzeczoznawcy, a Ty takiej,
    korzystnej dla siebie, opinii nie będziesz posiadał, to będziesz wtedy w
    duzo gorszej sytuacji niż sprzedawca, mimo, że sądy są raczej
    prokonsumenckie.

    EWa