    From: "Tomasz Lam [ZuLu]" <t...@w...info.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: onet = wielka lipa - troch off topic
    Date: Mon, 01 Aug 2005 09:29:53 +0200

    > Z reszta na wszelki wypadek dodajemy w kazdym mailu informacje ze jesli
    > bylby niechciany
    > to zeby nas poinformowali boi nie ukrywam ze za sytuacje ze ktos
    > pisze do nas aby wyslac oferte na calkiem inny adres.

    Panie Tomaszu!

    Zgoda na wysyłkę oferty handlowej, musi być wyrażona PRZEZ DYSPONENTA
    adresu. Nie może zachodzić sytuacja że paniX prosi panią Y, aby ta
    napisała/zadzwoniła do firmy Z, zeby ta wysłała na jej maila ofertę. W
    przypadku rozprawy sądowej sąd nie będzie dochodził czy rzeczywiście
    pani X prosiła panią Y, tylko poprosi Pana o pokazanie zgody,
    wyartykułowanej, nie domniemanej. Taką zgodę można uzyskać w dwojaki sposób:

    1. Wysyłając na e-mail osoby potencjalnie zainteresowanej e-maila z
    informacją że prowadzimy biznes w tym samym zakresie jak
    zainteresowania/praca tej osoby i pytaniem, czy można przesłać ofertę.
    Dopiero otrzymanie e-maila z potwierdzeniem rodzi skutki prawne takie
    same jak "wyartykułowanie" zgody.

    2. Instalując na WWW system subskrypcyjny z potwierdzeniem. Tj. po
    zapisaniu sie, na podany e-mail zostaje wysłany list z informacja ze ten
    adres został zapisany na takiej i takij stronie, i że aby potwierdzić
    subskrypcje należy kliknąć na link (zawierający zmienną, najlepiej
    losową, aby zbyt łatwo nie mozna było "podrobić" potwierdzenia). I
    dopóki klient nie potwierdzi kliknięciem, doputy NIC Mu nie wysyłać.

    W innym niż opisane tu przypadki podpada Pan pod UoŚUDE i ma pan nad
    sobą groźbę o wartości do 5tys. złotych. Prosze na grupach się wiec nie
    użalać, bo sam Pan nabałaganił na zasadzie "jedna pani drugiej pani".
    Dopóki nie ma Pan tak zbudowanej bazy adresowej jak to opisałem, poełnia
    Pan i będzie popełniał wykroczenie. Należy się cieszyć że potencjalnym
    Pańskim klientom nie chciało się zgłaszac sprawy na policji/w
    prokuraturze. Prosze zmienić swoje podejście do mailingu a potem wrócić
    i opowiedzieć nam o tym że nikt Pana już nie blokuje, bo nie ma podstaw!

    TLZ