    From: "kaen" <k...@m...usuń-to.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: onet = wielka lipa - troch off topic
    Date: Sun, 31 Jul 2005 14:08:44 +0200

    witam

    Użytkownik "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl> napisał w wiadomości
    news:dce0ks$rft$2@atlantis.news.tpi.pl...
    > [...]
    >
    > a jeszcze w tym kontekscie ....
    > co w przypadku zamowienia subskrypcji na stronie WWW
    > Myslalem zeby cos takiego wprowadzic ale tu moga byc dopiero jaja....
    > Przeciez ktos moze tam wpisac jakikolwiek adrres ....
    > dla mnie bedzie to zgoda na otrzymywanie informacji a pozniej wlasciciel
    > adresu moze sie poskarzyc i bede mial problem.
    > Najgorsze jest to ze Onet blokuje a nie wyjasnia sprawy a konsultanci
    > wciskaja mi kit!
    >
    > TB

    Tak sie przygladam dyskusji i rece mi opadaja.
    Generalnie nie ma co dywagowac, czy Onet zrobil dobrze. Wg mnie powinien
    wyjasnic wpierw spawe z autorem mailingu - byc moze bylo sporo skarg, byc
    moze wczesniej byly juz upomnienia ze strony Onetu - tego nie wiem. Onet nie
    wprowadza blokad od tak sobie.
    W kazdym badz razie, jezeli klient chce otrzymywac oferty handlowe e-mailem
    lub (inne mailingi), to powinien wypelnic odpowiedni formularz na Twojej
    stronie www, ale tak, zeby swiadomie kliknal, ze wyraza zgode (np.
    odpowiedni checkbox). W odpowiedzi serwer powinien wyslac e-maila
    weryfikacyjnego z prosba o potwierdzenie checi otrzymywania e-mali z oferta
    handlowa z Twojej firmy. W najprostszej formie bedzie polegac to na
    odpisaniu z tekstem np. "TAK" lub "WYRAZAM ZGODE". Standardem jest jednak
    udostepnienie w e-mailu odpowiedniego linku, po ktorego kliknieciu zostaje
    wywolany odpowiedni adres - operacja zostaje zapisana do bazy. Jednoczesnie
    musza byc zbierane odpowiednie dane o uzytkowniku: przynajmniej e-mail,
    adres IP, nazwa hosta klienta, data, godzina. W razie czego bedziesz w
    stanie latwo i szybko udowodnic, ze klient swiadomie wyrazil chec
    otrzymywania informacji handlowych. Kazdy e-mail powinien zawierac
    odpowiednie informacje o nadawcy, w szczegolnosci dane firmy oraz
    informacje, ze klient otrzymuje e-maila poniewaz wyrazil na to zgode oraz,
    ze moze w kazdej wchwili zrezygnowac [tu lista sposobow rezygnacji].
    Rezygnacja nie powinna byc uciazliwa, np. jezeli rejestracja odbyla sie jak
    opisalem powyzej, nie mozesz wymagac aby klient zglosil rezygnecje na pismie
    i wyslana listem poleconym.

    Problematyczne jest tutaj zamowienie oferty inna droga niz internet, np.
    telefonicznie z prosba o przeslanie e-mailem. W takim przypadku powinienes
    poprosic klienta o odwiedzenie Twojego serwisu i wyrazenie zgody w procedury
    j.w. (albo nagrywac rozmowy :)))). To samo jak ktos poprosi, zeby komus
    innemu przeslac oferte. Wypelniasz formularz tak jakby to zrobil klienta i
    czekasz na potwierdzenie od klienta. Jezeli to podpucha, to nie otrzymasz
    zgody, jezeli rzeczywiscie wszystko jest ok, zgode otrzymasz i bedziesz mogl
    wyslac swoja oferte.

    Wszystko sprowadza sie do tego, ze jezeli chcesz przesylac oferty swoim
    klientom, to musisz zainwestowac w odpowiednie rozwiazanie (mozna zrobic to
    naprawde prosto i tanio - im prosciej, tym wiecej wymaga to zachodu z Twojej
    strony) oraz opracowac pewne reguly postepowania.

    Wszystko to jest jasno i dobrze ujete w ustawie o swiadczeniu uslug droga
    elektroniczna. Trzeba tylko sobie poszukac i przeczytac kilka razy.

    pozdrawiam
    Krzysztof Nowak