  • Data: 2007-08-07 19:21:03
    Temat: Re: ojciec - ojczym, matka - macocha?
    Od: "majka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > czy masz jakieú konkretne pytanie?

    Tak. Czy dla osoby dorosůej drugi mŕý matki czy druga ýona ojca to takýe
    ojczym i macocha? Czy tylko wspóůmaůýonek rodzica?
    Jak na razie zauwaýyůam, ýe terminy te (w sensie prawnym, bo przecieý
    prywatnie moýna mówiă do kogoú "tato" i traktowaă go jak rodzonego ojca
    nawet, jeúli nie jest formalnie mćýem matki, ale tu nie o to mi chodzi)
    odnoszŕ sić do osoby, która prawnie zastćpuje ojca (matkć) nieletniemu,
    czyli ktoú, kto przysposobiů dziecko swojej ýony lub jest ojcem adopcyjnym.

    Majka