  • Data: 2011-09-06 08:40:51
    Temat: Re: oferta operatora komórkowego - czy ciągle ważna?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 5 Sep 2011, Shaman wrote:

    > No dobra.. ale to jest Twoje zdanie czy wynika to może z Kodeksu
    > Cywilnego? Możesz się podeprzeć jakimś paragrafem? Bo ja nie widzę,
    > powodu dla którego przyjęta oferta mogła by być nagle anulowana przez
    > jedną ze stron. Oferta jest wolą zawarcia umowy i w sensie prawnym
    > jest wiążąca.

    Właśnie: oferta.
    Ja bym zaczął podważanie tej wersji od dokładnego przeczytania
    tekstów w które się klikało przy zamówieniu.
    Niemal na pewno było tam coś o tym, że na stronie jest
    "zaproszenie do składania ofert" (a nie oferta), zaś właściwe
    oświadczenie woli operatora jest na papierku który przywiezie
    kurier. Albo coś w tym stylu.
    Albo zastrzeżenie, że oferta ważna jest tylko pod warunkiem,
    że w terminie zostanie pisemnie zaakceptowana przez drugą
    stronę.
    Prawdę mówiąc, wobec faktu że wyklikanie na stronie jest możliwe
    przez bliżej niezidentyfikowany podmiot, może to być dziecko
    (brak zdolności prawnej), a może się i trafić ktoś kto będzie
    twardo trzymał się zdania że "wyklikał kot, bo akurat wlazł
    na klawiaturę", takie zabezpieczenia ze strony "oferenta"
    ma sens.
    Ale oznacza również że nie otrzymując "papierka" - bądź przy
    drugim zastrzeżeniu: nie podpisując papierka - nie dostałeś
    (lub nie skorzystałeś z) "oferty w rozumieniu KC".
    Fakt że przeszkodą był błąd ze strony operatora nic to nie
    zmieni.

    pzdr, Gotfryd