  • Data: 2011-09-06 10:30:19
    Temat: Re: oferta operatora komórkowego - czy ciągle ważna?
    Od: Shaman <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 6 Wrz, 11:51, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    >   Trudno obronić tę wersję, bo jest słuszna :)
    >   Zmieniam wobec tego na: "ale ofertę promocyjną przedstawiono
    > Janowi Nowakowi z Marszałkowiej, a nie temu z Polnej".
    >   I co teraz, jak udowodnić, że operator ofertę wystawiał temu
    > z Polnej, a tylko podał nieprawidłowe dane?

    W moim mniemaniu takie przedstawienie sprawy niczego nie zmienia.
    Operator przedstawia ofertę swojemu klientowi, posiadaczowi umowy
    abonamentowej na konkretny numer. Klient jest przez operatora
    identyfikowany na różne sposoby ale nie przez adres zameldowania, o to
    operator nie pyta. Skoro więc operator przyjmuje, że przedstawione mu
    informacje jednoznacznie identyfikują klienta to nie może udawać, że
    ofertę kierował nie do tej osoby tylko do innej.

    Fakt, że nie zgadza się jedna z informacji nie mająca, jak już
    ustaliliśmy, wpływu na identyfikację klienta nie może być powodem
    uznania oferty za niebyłej.Co najwyżej operator może domagać się
    zwrotu kosztów, które przez to dodatkowo poniósł (znaczy się
    dodatkowego transportu).

    >   Jest.
    >   Ale to trzeba "po swojej stronie" mieć dowód, że oferta była skierowana
    > "do siebie".
    >   Fakt, że kurier nie wydał dokumentów, wskazuje iż było to do innej
    > osoby. Jakie są dowody przeciwne?

    Przecież najlepszym dowodem jest sam fakt uruchomienia procedury
    wysyłki telefonu i umowy. Jaki lepszy dowód jest potrzebny, że
    operator kieruje ofertę do tej a nie innej osoby, niż ten, że wysyła
    jej umowę do podpisania. Tutaj w grę włącza się podmiot trzeci -
    kurier - który nie ma dostępu do informacji z systemu operatora i może
    mieć wątpliwości czy rozmawia z tą osobą do której go operator wysłał
    - ale to w istocie nie ma nic wspólnego z przedstawioną przez
    operatora ofertą. Prawda?

    PZDR
    Shaman