eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoodpowiedzialnosc za niezgodnosc towaru z umowaRe: odpowiedzialnosc za niezgodnosc towaru z umowa
  • Data: 2003-04-03 16:38:30
    Temat: Re: odpowiedzialnosc za niezgodnosc towaru z umowa
    Od: "KK" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    "ariatari" <a...@k...pkobp.pl> wrote in message
    news:b6hn9p$pjc$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Chcialbym uzyskac porade w nastepującej sprawie:
    >
    > Żona kupiła dziś wózek dla naszego 3 miesiecznego dziecka.
    > Okazało się,ze nie jest sprawny wlasciwie nie mozemy z niego korzystac
    więc
    > tego samego dnia złożyliśmy reklamację.Pani w sklepie powiedziala ze
    musimy
    > czekac 14 dni.To juz komplikuje naszą sytuacje poniewaz wozek potrzebny
    jest
    > nam natychmiast (spacery,usypianie dziecka).No ale powiedzmy ze
    przystaniemy
    > na ten termin,ktory jak sie okazuje moze nie byc terminem koncowym calej
    tej
    > sprawy bo tyle czasu ma sprzedawca na zajęcie stanowiska.Z tego wynika ze
    > ewentualna naprawa może potrwac dluzej.
    > Pani w sklepie powiedziala mi ze nie mozemy domagac sie zwrotu
    > pieniedzy(takie rozwiazanie w naszej sytuacji byloby najbardziej korzystne
    > poniewaz kupilibysmy od razu nowy wozek) bo wg nowej ustawy jesli towar
    > konsumpcyjny jest niezgodny z umowa kupujacy moze zadac nieodplatnej
    naprawy
    > lub wymiany.
    Zgadza się. Najpier naprawa lub wymiana.

    > 1.Czy mozemy zadac od razu wymiany (a nie naprawy)i czy sprzedawca jest
    > zobowiazany wymienic wozek nie probujac go naprawiac-bo tak sobie zyczymy?
    Nie.

    Wg prawa rzecz naprawiana nie jest uważana za gorszą od rzeczy nowej.
    Jeśli wskazaliście wady to sprzedawca ma obowiązek je usunąć.


    > Przeczytalem wiec Panstwa publikacje na ten temat i dowiedzialem sie ze
    > istnieja jeszcze uprawnienia przewidziane w sekwencji drugiej i w zwiazku
    z
    > nimi mam pytanie.
    > 2.Czy nasza sytacja-brak wozka dla takiego malutkiego dziecka a w zwiazku
    z
    > tym niemoznosc wychodzenia na spacery i trudnosci w usypianiu nie
    > kwalifikuja sie do "znacznych niedogodnosci"?(art8 pkt 4 ustawy "...gdy
    > naprawa albo wymiana narazałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on
    > prawo domagać się stosunkowego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy"przy
    > założeniu ze wada wózka jest na tyle istotna że nie możemy z niego przez
    ta
    > wade korzystac.)

    Tak, jeśli będziecie jeszcze raz go reklamować (z tego samego powodu), to
    możecie zażądać zwrotu pieniędzy.

    Tyle teoria


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1