eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoodpowiedzialnosc za niezgodnosc towaru z umowa › Re: odpowiedzialnosc za niezgodnosc towaru z umowa
  • Data: 2003-04-03 17:57:49
    Temat: Re: odpowiedzialnosc za niezgodnosc towaru z umowa
    Od: "KK" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    "Kamil Gołaszewski" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    news:3E8C6F02.2070208@poczta.onet.pl...
    > KK wrote:
    > >>1.Czy mozemy zadac od razu wymiany (a nie naprawy)i czy sprzedawca jest
    > >>zobowiazany wymienic wozek nie probujac go naprawiac-bo tak sobie
    zyczymy?
    > >
    > > Nie.
    >
    > Co nie? Oczywiście, że można od razu żądać wymiany. Wybór należy do
    > konsumenta. Sprzedawca musi to zrobić, chyba że udowodni że wymagałoby
    > to nadmiernych kosztów.

    OK.
    Tu akurat w ustawie jest użyty zwrot 'albo'. Z tego nic nie wynika.
    Moim zdaniem sprzedawca odmówi wymiany proponując naprawę.
    Trudno mi powiedzieć jak zachowa się sprzedawca na reklamację w której
    napisane jest wymiana, nie naprawa.
    Musiałbym dopytać jak jest w praktyce, kot ma prawo wyboru kupujący, czy
    sprzedawca.

    >
    >
    > > Tak, jeśli będziecie jeszcze raz go reklamować (z tego samego powodu),
    to
    > > możecie zażądać zwrotu pieniędzy.
    >
    > Ooo a to niby skąd? Wymieniać i naprawiać mozna w niskończoność, to już
    > nie jest rękojmia.. Chyba że uda się wykazać, że niezgodność z umową nie
    > została usunięta.

    Miałem na myśli "znacznie niedogodności".
    Wówczas można odstąpić od umowy i zażądać zwrotu pieniędzy.
    W przypadku wózka jest to jak najbardziej uzasadnione.






Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1