  • Data: 2014-12-28 19:17:11
    Temat: Re: odpowiedzialnosc lokatora
    Od: "re" <r...@r...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    > Z temperaturą na grzejniku.
    > ---
    > Nie z temperaturą na grzejniku tylko różnicą temperatury między
    > grzejnikiem
    > a pomieszczeniem.

    Taki bardzo powszechny model "parujący"?
    Jak to robi? :>
    ---
    Nie wiem. Pisałeś o mierniku.

    > Patrz post obok - ma się to nijak do: - ciepła oddanego przez TEN
    > grzejnik - ciepła pobranego od sąsiadów, o czym pisze Stokrotka.
    ---
    > Dlatego właśnie mierzy ciepło oddane przez ten grzejnik

    Ale ciepło oddane przez grzejnik mierzy LICZNIK CIEPŁA, urządzenie
    wyraźnie droższe i dlatego mało popularne w .pl!
    Faktycznie, licznik mierzy dwie temperatury - ale *WODY* (odpowiednio
    doprowadzanej i odprowadzanej z grzejnika) oraz jej przepływ.
    ---
    Więc Ci mówię, że podzielnik analogicznie do tego mierzy różnicę temperatury
    grzejnika i otoczenia. "WHE30Z ... Określenie "zużycia" ciepła wymaga
    ciągłej kontroli i analizy różnicy temperatury..." z instrukcji tego
    podzielnika. Trudno powiedzieć jaka jest dokładność takiego pomiaru, ale
    oczywiste jest, że jest to jakaś monotoniczna funkcja tak, że da się za
    pomocą takiego szacunku rozliczać w pewnym zakresie przynajmniej.

    > i dlatego ciepło od sąsiadów

    A to jest zupełnie odrębny (od kwestii "co mierzy podzielnik") składnik
    uwag Stokrotki, skądinąd słuszny.
    ---
    Nie jest słuszny bo sąsiad mimo, że grzeje sąsiednie mieszkania ma interes w
    tym, by miał kogo grzać, inaczej by grzał zewnętrzną ścianę budynku, a tak
    to grzeje ścianę za którą jest jebisty izolator ciepła u sąsiada. Do
    spostrzeżenia tego nie trzeba mieć jakiejś niesamowitej inteligencji. Można
    oczywiście uważać, że każdy sąsiad powinien grzać tak samo by ciepło nie
    przepływało między takimi równo ogrzanymi mieszkaniami, ale podważa to sens
    rozliczania za grzanie. A już do rozpuku powinno doprowadzić każdego
    mówienie przez S. o przystawianiu mebli do ścian zewnętrznych celem ich
    ocieplenia. Za takimi meblami tylko pleśń się zalęgnie a nie będzie to miało
    istotnego znaczenia dla izolacji i wilgotności w pomieszczeniu.