    From: "owp" <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odpowiedzialność finansowa w pracy
    Date: Sun, 4 Oct 2009 08:57:19 +0200

    > Choć już stchórzyłeś i uległeś masz jeszcze szansę.
    > Po pierwsze art. 18 §1 i §2 KP (w nawiązaniu do artykułów wskazanych przez
    > piotrl) oraz art. 127 KP.

    No właśnie nie wiem, jak to przykroić do mojej sytuacji. Czy takie
    oświadczenie może być uznane jako doprecyzowanie KP i wyłączenie zwolnienia
    z odpowiedzialności w podanych przypadkach (oświadczenie jest dość
    lakoniczne - po prostu odpowiadam i tyle) ? No bo jeśli nie, to czy w ogóle
    ma jakieś znaczenie pod względem prawnym ?
    Czy jest możliwość darmowej konsultacji prawnej - jakiś rzecznik praw
    pracownika ? :-)

    > Po drugie z tego co piszesz nie doszło do prawidłowego powierzenia mienia
    > (brak ochrony, nieustalenie zasad odpowiedzialności wspólnej itp.).

    Wcześniej była inwentaryzacja i każdy podpisał co ma w pomieszczeniu.

    > Po trzecie (ale tu musiałbyś mieć trochę jaj i być mężczyzną) - wycofać
    > pisemnie zgodę na przyjęcie odpowiedzialności podając przyczynę (choćby
    > braki proceduralne, o których pisałem wyżej).

    Może bym tak zrobił, ale dalej nie wiem, czy pracodawca ma prawo wymagać ode
    mnie takiego oświadczenia. Jeśli tak, no to jest kwestia, czy chcę tam
    dłużej pracować...
    Przez 4 lata miałem super kontakty z przełożonym, a nagle wynika ta sprawa,
    wielka kłótni i daje mi do zrozumienia, że nie muszę tu pracować, jesli się
    nie zagadzam na warunki. Dodatkowo nie jest łatwo, jeśli wcześniej wszscy to
    podpisali.
    Pzdr
    owp