  • Data: 2005-04-10 03:50:26
    Temat: Re: odpowiedzialność Policj i(kazus)
    Od: guru <k...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik wrote:

    > Co do pobytu poszukiwanego, no to już trudno. Skoro nie otwarł im drzwi,
    > to masz do niego roszczenie cywilne o skutki tego nieotwarcia.

    Tylko do niego? Taka teoria zaklada nieprawne dzialanie ukrywajacego sie
    i jednoczesnie zgodne z prawem dzialanie idiotow w mundurkach.

    > A co do pytania ubocznego, to policjanci noszą maski po to, by nie
    > zostać rozpoznanym. O ile w wypadku pijaka prawdopodobieństwo, ze
    > wymorduje rodzinę policjanta za odwiezienie na Izbę Wytrzeźwień jest
    > znikome, o tyle w wypadku mafiosa zaczyna być to realnym zagrożeniem.

    Europejska Konwencja gwarantuje dostep do sadu. Kryminalista policyjny
    ukrywajacy sie za maska pozbawia prawa do pozwania przed sad. W innych
    krajach zamaskowani policjanci maja widoczne odblaskowe mumery
    identyfikacyjne (przod i tyl) i sa filmowani podczas akcji (z reguly sa
    to wyjatkowe sytuacje). Daje to mozliwosc pozniejszego zidentyfikowania
    krymianlisty policyjnego. Nie mowiac o sprawach szkoleniowych dla samej
    policji.

    Zatem ukrywanie sie pod maska i celowo uniemowliwianie zidentyfikowaniea
    policyjnego kryminality pozniej daje roszczenie bezposrednio na
    podstawie Konwencji. Zamaskowanie bez mozliwosci pozniejszej
    identyfikacji jest NIELEGALNE Konwencja.

    Co do niebezpieczenstw mafiozow: zamaskowani krymianlisci policyjni
    zniszczyli mi dom przez pomylke, i co dalej? Niebezpieczenstwo
    krymianlistow zalatwia moja szkode?